Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb een stofferingswinkel en heb voor een klant gordijnen besteld en opgehangen.
Er zitten een paar fouten in die mijn atelier wil corrigeren, maar mijn klant accepteert dit niet en wil de gordijnen terugeven, ze ook niet betalen en van de koop afzien. Dit wil ik niet omdat de gordijnen speciaal voor deze klant gemaakt zijn en ik hier niets aan heb. Mijn vraag is : wat kan of moet ik doen, wat zijn de rechten en plichten van mij en mijn klant?
Kan ik toch een rekening sturen als de klanten de gordijnen terug brengen?


Een consument moet een (uw) winkel eerst gelegenheid geven tot herstel, reparatie of vervanging. Uw klant heeft dus geen gelijk. U hoeft de gordijnen dan ook niet terug te nemen anders dan voor herstel en mag de hersteld gordijnen in rekening brengen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

bedankt voor uw antwoord op de foutieve gordijnen kwestie. Graag wil ik ook weten of ik ook de rekening mag sturen als ik de kans niet meer krijg om de gordijnen te herstellen. Mag ik ook eisen eerst de rekening betaald te krijgen om daarna de gordijnen te herstellen, dit voor als het vertrouwen bij mij laag is dat de rekening betaald gaat worden( wat tot 2x aan toe gemeld is ). Vriendelijk dank voor uw antwoorden.



U kunt niet eerst betaling eisen. U kunt het beste eerst uitleggen wat de wederzijdse rechten en plichten zijn en overeenstemming proberen te bereiken over herstel en betaling. Daarbij kunt u aangegeven dat als u niet de gelegenheid krijgt voor herstel, u toch de gordijnen in rekening zult brengen. Zo nodig kunt u e.e.a. schriftelijk (aangetekend) aan de klant bevestigen.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag