Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb een probleem met een webwinkel en wil een geschillencommissie inschakelen, maar voordat ik die in kan schakelen moet ik eerst mijn klacht schriftelijk ingediend hebben, dit heb ik al wel over de mail gedaan maar niet per post.
Moet ik eerst nog een brief per post versturen of is de klacht per mail voldoende?

Beste vraagsteller,
wettelijk gezien zou de mail voldoende moeten zijn, maar wat let u om de brief ook te versturen? Waar gaat de klacht over?

Beoordeel dit antwoord:



Los van de eisen die de commissie hieraan stelt, is het van belang dat u moet kunnen bewijzen dat u de mail heeft verzonden. Dus heeft u daarop een reactie gehad, ook als is dat alleen maar een lees- en/of ontvangstbevestiging?
Zo nee, dan raad ik u aan om de klacht per fax of aangetekende post te verzenden.


Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Beste Monique en Monique,

Ik heb inderdaad alle mails bewaard, ook hun antwoorden!
Dit was de eerdere mailwisseling die ik naar "rechtswinkel" die ik verstuurd heb:

Vraag

Ik heb een telefoon besteld via een webwinkel die ik dezelfde dag nog geannulleerd heb, maar ik moest de telefoon terugsturen zodra ik m binnen kreeg. Retourzendingen moeten binnen 7 dagen, maar de telefoon kwam pas na 5 weken! binnen, en toen heb ik 'm de dag erop retour gestuurd.
Hierna kreeg ik de mail dat ik buiten de wettelijke vastgestelde tijd geen geld meer kon terug krijgen, maar ik kon wel iets anders uit de webwinkel uitkiezen, maar ik wil gewoon mijn geld terug! Ik heb dezelfde dag al geannuleerd en dat 't daarna 5 weken duurt ligt aan hun verzendingafspraken lijkt me, daar heb ik geen controle op.
Heb ik recht op mijn geld terug of niet?

22 februari 2013, 13:37Consumenten & Patiënten

Antwoorden

0



U moet de telefoon binnen 7 dagen na ontvangst terug sturen en dan heeft u recht om uw geld terug te krijgen. Als u dat heeft gedaan dan moet u dus uw geld terugkrijgen.

Robert Martens, 22 februari 2013, 15:30Direct contact …


Beoordeel dit antwoord (5 is het beste): 1 2 3 4 5

Ik heb inderdaad de telefoon 1 dag na ontvangst teruggestuurd, maar zij zeggen dus dat er 5 weken overheen zijn gegaan en dat ik dus te laat was, maar de telefoon is zolang onderweg geweest dus daar kan ik weinig aan doen lijkt me.

22 februari 2013, 15:38


1



U kunt daar inderdaad niets aan doen. Dus heeft u recht op terugbetaling van uw geld.

Robert Martens, 22 februari 2013, 16:16Direct contact …

Dat leek mij dus ook al, Hartelijk dank voor de snelle reactie.

22 februari 2013, 19:19


Beste vraagsteller,
het recht op kosteloos annuleren van een koop op afstand werkt vanaf het moment van ontvangst van de zaak, zie Boek 7BW


Artikel 46d

1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

U hebt gewoon recht om uw geld terug te eisen.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag