Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Ik heb een BV gehad van 1 jan 2008 tot en met 21 dec 2010 De BV is vrijwillig gesloten zonder winst, dus niet failliet gegaan. In dec 2010 ben ik door een klant in persoon aansprakelijkgesteld voor dwaling (onjuiste informatie verstrekt volgens klant) uiteindelijk recentelijk door de rechter in persoon veroordeeld. Hoe kan het dat ik geen bescherming genoot van mijn BV en waarom heeft de klant mij in persoon aangesproken en niet de BV. Op de rechtzaak is dit eigenlijk helemaal niet aan de orde geweest. Vraag heeft appel nog zin om te proberen de aansprakelijkheid af te wentelen op de BV?

Ik zou zeker beroep instellen. De B.V. is beëindigd (ontbonden) en uitgeschreven uit het Handelsregister. Indien zich een klant met een klacht/aansprakelijkstelling meldt, betekent dat dat de vereffening van de B.V. mogelijk moet worden heropend maar niet dat u in persoon aansprakelijk zou zijn.

Beoordeel dit antwoord:

Let er op dat u de beroepstermijn niet laat verlopen. Bij twijfel dagvaard ik iemand op een lange termijn. Dan is er nog geen griffierecht verschuldigd en is er nog tijd voor onderhandelen of intrekken van de zaak als die na bestudering toch kansloos zou zijn.

Wat de aansprakelijkheid betreft. Als u een verwijt kan worden gemaakt: onrechtmatig handelen/bedrog of iets dergelijks beschermd de BV niet, omdat u dan persoonlijk een verwijt kan worden gemaakt. Als beide partijen van een onjuiste voorstelling van zaken zijn uitgegaan is dat niet snel aan de orde en dan roept u dus dat u in privé geen partij was en dat dus de verkeerde partij is gedagvaard.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag