Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
1. Ik heb nu geen arbeidscontract, maar m.i. wel een arbeidsverhouding met mijn werkgever, hoe zit dat in elkaar?
2. Mag de werkgever zomaar weigeren om mijn tijd voor tijd uren uit te betalen. In het verleden is dat nooit een probleem geweest.
1. U heeft wel een arbeidscontract want volgens de wet wordt als u na afloop van de termijn blijft werken er van uitgegaan dat er een nieuwe arbeidsovereenkomst met dezelfde voorwaarden en ook weer voor 1 jaar.
2. Van belang is of hierover iets ia afgesproken in de CAO of in de arbeidsovereenkomst. Is die er niet dan zou uit de rechtspraak afgeleid kunnen worden dat de werkgever het recht heeft om te weigeren om de tijd voor tijd uit te betalen en dagen vast te stellen als daarvoor zwaarwegende redenen zijn. En als hij tijdelijk te weinig werk heeft zou dat als zwaarwegende reden en kunnen worden gezien.
U geeft zelf aan dat er een nieuwe (mondelinge) overeenkomst met andere voorwaarden is ontstaan na de eerste overeenkomst. De lengte van de overeenkomst is gewijzigd alsmede het aantal uren. E.e.a. is dus wel gewijzigd in tegenstelling tot wat de heer Martens stelt. U bent per 7 oktober uit dienst. U heeft dan (nu nog niet) recht op uitbetaling van uw overuren.