Stel vraag

Overheid, Gemeente, Vergunning

Particulier

Ik heb een aantal maanden geleden een uitkering aangevraagd. Alles leek goed te gaan met de aanvraag, ik heb al mijn documenten laten zien en alles aangetoond waar ze naar vroegen. ik moest alleen nog 8 weken wachten totdat de aanvraag wel of niet goed gekeurd zou worden.
In de tussentijd heb ik een aantal keren contact gehad met mijn consulent die mij ook vertelde dat alles goed zou komen en dat ik alleen maar moest wachten.

Nu krijg ik ineens een brief waarin staat dat mijn aanvraag afgekeurd is omdat ik tot 3 keer toe niet op een afspraak geweest ben op het gemeentehuis. Ik weet zeker dat ik hier nooit een brief of uitnodiging over gekregen heb omdat ik in de tussenperiode gewoon thuis was en extra gefocust was op brieven van de gemeente.

Nu heb ik gesproken met de senior consulent de die adviseert mij om opnieuw een aanvraag in te dienen en de hele procedure opnieuw in te gaan. Ondertussen heb ik nu al een aantal maanden geen inkomen en heb ik nog recht op ongeveer 3000 euro, deze zou ik op deze manier niet krijgen.
Ik ben er van overtuigd dat dit niet terecht is en dat er ergens in het proces een fout gemaakt is. In een gesprek met de gemeente hierover kreeg ik te horen dat het mijn woord tegen hun woord was en dat ik dus geen kant op kon.

Graag zou ik willen weten wat mijn opties zijn om de gemeente aan te klagen of andere manieren om er voor te zorgen dat ik gewoon een uitkering kan ontvangen.

u kunt tegen de beschikking van afwijzing in bezwaar graag wil ik u daar mee helpen.
om een beter beeld te krijgen zal ik de papieren moet in zien.
echter een bezwaar aantekenen omdat u de uitnodigingen niet heeft ontvangen is geen haalbare zaak, maar mogelijkheden zijn er mijn inziens wel. zo moet de gemeente uw belangen zeer goed afwegen in deze en dit is niet goed gebeurt, dit is een onbehoorlijke bestuurshandeling,voor meer informatie ben ik graag bereid u te woord te staan.

Beoordeel dit antwoord:

Helaas is het zo dat de rechtspraak ervan uitgaat dat het verzenden van post door de overheid altijd goed gaat en dat het aan de ontvanger is aan te tonen dat de post niet is aangekomen.

Ik zou u in ieder geval adviseren om de verzonden uitnodigingen alsnog te laten toesturen, omdat er mogelijk een verkeerd adres op de uitnodigingen staat. Als dat het geval is, dan is dat een fout van de uitkeringsinstantie. U kunt dan het beste schriftelijk de stukken opvragen, waarin u in de brief nog een keer uw huidige adres noemt.

Succes

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag