Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb bij de keukenconcurrent een orderovereenkomst getekend voor afname van een keuken. Het vooruitzicht op het moment van ondertekenen was dat ik in 2012 in een woning zou gaan wonen die nog gebouwd moest worden. Omdat het bouwproject niet is doorgegaan vanwege te weinig verkoop heb ik geen woning en dus ook geen keuken meer nodig. Direct nadat ik wist dat het bouwproject niet doorging ben ik naar de vestiging in Apeldoorn gegaan om dit te melden. De vestigingsmanager van toen heeft alle papieren gezien. Ik wist dan ook niet beter dan dat alles geregeld was en ik er van uit kon gaan dat de bestelling werd geannuleerd. Plotseling kreeg ik telefoontje van BvCM en kreeg ik te horen dat er een tijd geleden een incassoprocedure is opgestart. Blijkbaar heeft het incassobureau steeds aanmaningen naar het verkeerde huisadres verzonden waardoor de incassokosten blijkbaar ook zijn gestijgen. Ik wist nergens van en heb daardoor ook niet eerder kunnen reageren.Vervolgens moet ik nu 30% van de (te kopen(15.000)) keuken betalen, hier heb ik zelf voor getekent bij het kopje annulering. Mijn vraag is of hier iets aan te doen is, zodat ik van dit contract af kan? ik heb papieren dat het project niet doorgegaan is.

Geachte heer/mevrouw,

Voor een goed antwoord op deze vraag is extra info nodig.

- Staat er iets vermeld op de orderovereenkomst over het bouwproject en een eventuele stillegging daarvan?
- Wat is het standpunt van de vestigingsmanager nu? Heeft u iets op papier van de toezegging en dat de bestelling is geannuleerd?
- Waarom is het bouwproject niet doorgegaan?

Afhankelijk van deze antwoorden is het wellicht mogelijk om bij de rechter te vragen de overeenkomst te wijzigen dan wel te ontbinden, eventueel met terugwerkende kracht.



Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag