Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
In je contract vind je precies aangegeven waarvoor de garantie geldt. Als het een algemene garantie is voor alles wat maar kapot kan gaan aan de brommer gedurende de eerste twee jaar na aankoop, dan geldt dat ook voor de remzuigers. Het maakt dan niet uit of dat het gevolg is van slijtage of iets anders, behalve wanneer het kapot gaan van het onderdeel jouw eigen schuld is. Dat is in dit geval volgens jou niet het geval.
Als de garantieregeling een beperkte garantie is, kun je het beste aan een vakman vragen of de reparatie onder de garantie-regeling valt, die in je contract vermeld staat. Valt dit onder je garantie-regeling, schrijf dan een brief aan de verkoper en door daarin een beroep op de garantie-regeling en eis je geld terug binnen een periode van maximaal 2 weken. Doet hij dat niet dan kun je hem aanmanen en meteen ingebreke stellen als hij niet binnen een bepaalde termijn van bijvoorbeeld 7 dagen betaald. Betaalt hij nog niet, dan zou je in principe naar de kantonrechter kunnen. Of je dat wilt doen voor een relatief laag bedrag, is een vraag die je voor jezelf moet beantwoorden. Veel succes!