Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


ik heb 5 maant gereden met mijn nieuwe derbi senda x rece nu heb ik de remzuigers van de remklouw vast zitten nou moest hij heen voor kortsluiting bij het achterlicht dus ik gevraacht of ze wilden zorgen dat de rem klauw weer goed wilden maken en men telefoon nummer er bij ge geven als er vragen waren kom ik middag,s mijn brommer weer op halen krijg ik een rekening van 56 euro er zit twee jaar garantie op maar volgens hun zijn het slijtage onderdelen ik heb voor de garantie alle onderhuids beurten bij hun laten doen kunt u mij vertellen wat mijn recht is

In je contract vind je precies aangegeven waarvoor de garantie geldt. Als het een algemene garantie is voor alles wat maar kapot kan gaan aan de brommer gedurende de eerste twee jaar na aankoop, dan geldt dat ook voor de remzuigers. Het maakt dan niet uit of dat het gevolg is van slijtage of iets anders, behalve wanneer het kapot gaan van het onderdeel jouw eigen schuld is. Dat is in dit geval volgens jou niet het geval.
Als de garantieregeling een beperkte garantie is, kun je het beste aan een vakman vragen of de reparatie onder de garantie-regeling valt, die in je contract vermeld staat. Valt dit onder je garantie-regeling, schrijf dan een brief aan de verkoper en door daarin een beroep op de garantie-regeling en eis je geld terug binnen een periode van maximaal 2 weken. Doet hij dat niet dan kun je hem aanmanen en meteen ingebreke stellen als hij niet binnen een bepaalde termijn van bijvoorbeeld 7 dagen betaald. Betaalt hij nog niet, dan zou je in principe naar de kantonrechter kunnen. Of je dat wilt doen voor een relatief laag bedrag, is een vraag die je voor jezelf moet beantwoorden. Veel succes!

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag