Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Ik heb 3,5 jaar gewerkt bij mijn vorige werkgever. had het laatste jaar een vast contract. Ik heb in april van dit jaar aangegeven dat ik per 1 juni bij een ander bedrijf aan de slag ga en dat ik dus ontslag neem. Mijn vorige werkgever betaalde mijn salaris steeds later uit, meestal circa 2 tot 3 weken te laat. Echter na mijn vertrek heeft hij mijn laatste salaris (maand mei) niet uitbetaald. Mijn vakantiegeld laat ook nog steeds op zich wachten. Loonstroken en bevestiging van mijn uitdiensttreding e.d. wilt hij ook niet in orde maken.
Ik heb telefonisch contact gehad met mijn exwerkgever en deze verteld dan allerlei mooie smoesjes dat het volgende week betaald wordt. In september heb ik naar hem een aangetekende brief gestuurd. Deze heeft hij niet opgehaald.
Wat kan ik doen om hem alsnog te laten betalen? En kan ik gemaakte kosten bij hem terugeisen?
Ik heb telefonisch contact gehad met mijn exwerkgever en deze verteld dan allerlei mooie smoesjes dat het volgende week betaald wordt. In september heb ik naar hem een aangetekende brief gestuurd. Deze heeft hij niet opgehaald.
Wat kan ik doen om hem alsnog te laten betalen? En kan ik gemaakte kosten bij hem terugeisen?
Bij de standaard documenten vindt u een brief waarmee u salaris etc kunt eisen bij uw ex werkgever. Uiteraard kunt u ook een jurist of advocaat inschakelen.