Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Ik heb 2 weken geleden een fiets gekocht bij de plaatselijke fietsenwinkel, omdat ik service belangrijk vindt. Nu hoor ik dat de zaak ermee stopt en dat alle fietsen voor 40% korting verkocht worden. Ik voel me behoorlijk misleid. Ik loop de korting mis en de service kan ik ook naar fluiten. Ik ben al terug geweest, maar aan geld terug hoef ik niet te denken. Ik kan nog een servicebeurt krijgen en dat is alles. Ik voel me als consument bedonderd. Heb ik nog recht op vergoeding?
Nee de winkel hoeft u geen korting te geven en u heeft wat dat betreft gewoon pech gehad. Dat is anders voor een eventuele garantie als de fiets is verkocht inclusief garantie of servicebeurten van de winkel en dus niet van de fabrikant. De winkel wist ongetwijfeld namelijk op het moment waarop de fiets werd verkocht dat ze er mee zouden stoppen. ALs ze u toen een fiets hebben verkocht met daarbij garantie of servicebeuren van de winkel dan bent u misleid.