Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb 2,5 jaar geleden een nieuwe wasdroger gekocht. Deze wasdroger heeft het helaas begeven. Er is een monteur langsgekomen die heeft geconstateerd dat het toestel niet meer te maken is en dat er een nieuwe zal moeten komen. Ik had 2 jaar fabrieksgarantie, dus daar kan ik helaas niets meer mee. De monteur bood aan een nieuwe te plaatsen en alleen de voorrijkosten in rekening te brengen van 70 euro. In hoeverre is dit een acceptabel aanbod? Er is geconstateerd dat het een technisch falen betreft en dat het niet mijn schuld is. Heb ik hier recht op een deugdelijk product die kosteloos vervangen zou moeten worden? Of is die 70 euro wel een redelijk aanbod? Gr, Robin

Ja is wel redelijk want de droger heeft 2,5 jaar gedraaid en heeft een bepaalde dagwaarde. Als u nu een nieuwe zou ontvangen die wel zo lang meegaat als beloofd zou u er langer genot van hebben dan de verwachting die u had op grond van de inhoud van de koopovereenkomst. De wet bepaalt echter dat u recht hebt op herstel dan vervanging als blijkt dat het gebrek als bestond ten tijde van de koop. De redelijkheid en billijkheid zal deze regel naar beneden bijstellen in verband met aftrek van het normale gebruik van de machine voordat het euvel zich aandiende.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag