Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb 15 oktober jl een jas online gekocht.
De jas ontvang ik dinsdag 20 oktober. De jas past en is naar mijn zin. Dus ik knip de kaartjes eruit en 4 dagen later wil ik de jas aan doen en zie tot mijn verbazing dat middenachter de naad los is. Dit heb ik op hun website via contactformulier meteen die dag gemeld. Heb ook nog naar een mobielnr. gebeld van dat bedrijf. En heb nog naar shop@x deze klacht gemaild. Dit alles heb ik binnen die 14 dagen retourrecht gedaan. Ik hoor helemaal niets van het desbetreffende bedrijf. Nu krijg ik een appje van hun dat ik met de jas naar een kleding-reparatiezaak moet gaan en de jas moet laten maken en een foto van bon moet sturen voor hun boekhouder. Maar de jas is nieuw, ook al heb ik de kaartjes eruit geknipt. Ze zouden mij toch een nieuwe jas moeten sturen of geld terug moeten geven?
Retour moeten op eigen kosten verstuurd worden. Ik heb die jas met een kapotte middenachter naad ontvangen. Ik zou de jas toch kosteloos terug moeten kunnen sturen om vervolgens een andere "niet kapotte" jas terug te ontvangen of mijn geld terug? Ik kan er tenslotte niets aan doen dat hun een kapotte jas leveren aan mij. Wat moet ik nu doen? Graag hierop uw reactie.

Er is iets anders aan de hand. U doet namelijk geen beroep op het herroepingsrecht ( geen spijt) maar u stelt dat de gekochte zaak een gebrek vertoont . Dat is een non conforme aankoop en de winkelier past de het recht juist toe : hij moet u kosteloos stellen voor de schade of herstel.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag