Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik had een flits krediet aangevraagd van 350 euro die ik in een week (vandaag) moest terug betalen. Normaal kreeg ik altijd een dag van te voren een betalingsherinnering die ik nu dus niet gekregen had. Toen ik online wilde betalen kon ik nergens mijn ideal betaalknop vinden dus ik nam contact op met de klantenservice (0,70 cent p/m) en kreeg te horen dar er geen betaling open stond en alles voldaan was. Toen ik zei dat ik nergens vanaf wist en vroeg wie er dan voor mij betaald had konden ze mij niet beantwoorden en dat ze alleen konden zien dat het betaald was. Verbaast zei ik nog dat het een mooi kerst cadeau was.
Ik werd achterdochtig en dacht dat er mischien opzet in het spel was, omdat bij niet tijdig betalen er een flinke rente en incassokosten bovenop komen. Ik belde toen nogmaals naar de klantenservice met de zelfde vraag en had het telefoongesprek opgenomen. Weer kreeg ik het zelfde antwoord waarna ik vroeg om een bevestiging per email dat ik id geen betalingen meer had openstaan en die heb ik dus ook ontvangen. Tevens heb ik een nieuw flits krediet aangevraagd wat normaal ook niet mogelijk is als het vorig krediet niet op tijd is afgelost. Deze heb ik inmiddels ook toegezegd gekregen. Moet ik mij nu zorgen gaan maken op onaangename verassingen.
Kunnen ze mij verplichten dat terug te betalen ondanks het hun fout is en dat ik het gesprek opgenomen heb als bewijs en een bevestiging per email heb gekregen dat er geen betalingen meer open stonden?

Beste vraagsteller,
waar het om gaat is dat dit een kennelijke fout of misverstand is die bij de schuldenaar( u) bekend is, immers u weet dat u niet hebt betaald en kunt dat ook later niet bewijzen.
Het gevolg laat zich raden, de schuldeiser kan u inderdaad achteraf verplichten terug te betalen.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag