Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
groet
Ja, dat kunt u afdwingen. De leverancier dient nl. zijn verplichtingen na te komen zoals deze eerder zijn afgesproken. De leverancier moet daarvoor formeel in gebreke en aansprakelijk gesteld worden. U kunt voor hulp vrijblijvend rechtstreeks contact op nemen met een van de juristen hier, bijv. via de link 'direct contact' die u - als u heeft ingelogd - ziet bij dit antwoord.
Uiteraard is belangrijk wat er in het contract staat. Daarnaast is belangrijk of er algemene voorwaarden van toepassing verklaard.
Het eerste wat een in handelsrecht gespecialiseerde advocaat zou checken is of er een opzegtermijn is afgesproken en of er sprake is van losse bestellingen of van een raamcontract dat verteld onder welke voorwaardentoekomstige bestellingen worden afgewikkeld.
Ik denk tussen de regels door te kunnen lezen dat het losse bestellingen betreft en dan zouden vervolgleverancies nieuwe prijzen mee kunnen krijgen van de producent.
Reactie van de vraagsteller
Inderdaad gaat het hier om een losse bestelling, zonder contract maar wel met afspraken omtrend prijs en leverdatum. Ik begrijp dat een leverancier bij een vervolg opdracht zijn prijs kan verhogen. Maar toch niet op het moment dat hij zijn foute levering moet herstellen?
Ik heb van de leverancier voor de productie, geen algemene voorwaarden overeenkomst of leveringscontract ontvangen.
groeten
Nee, de herstelleveringen voor dezelfde prijs mogen leveren is al een laatste kans. Doet hij dat niet, na een termijn gesteld te hebben gekregen dan kan hij bovendien aansprakelijk worden gesteld voor de evt. gevolgschade.
Reactie van de vraagsteller
bedankt voor deze uitleg.
groet
Veel succes, voor de duidelijkheid: de leverancier is tekort geschoten, dus u heeft alle recht om kritisch te zijn.