Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik ben al jarenlang lid van een online panel, namelijk Waardevolle Mening. Hier heb ik dan ook jarenlang met plezier aan kunnen deelnemen, dit geheel probleemloos.

Sinds enkele maanden heeft mijn moeder zich tevens bij dit panel aangemeld.

Begin van augustus konden wij ineens beiden niet meer deelnemen aan onderzoeken en kregen wij tevens een constante foutmelding bij het claimen van onze beloningen.

Als gevolg hiervan heb ik besloten om contact op te nemen met het panel. Hier bleef reactie echter drie weken uit, waarbij ik opnieuw een bericht heb gestuurd.

Na twee weken kwam dan eindelijk een antwoord. De accounts waren beide opgeschort, op hetzelfde moment in dezelfde week, nadat zij de nauwkeurigheid en opmerkzaamheid van ons account hebben beoordeeld na een melding. Wij kunnen nu dan ook geen gebruik maken van het panel en zijn al onze verdiende beloningen kwijt.

Nu het wel heel toevallig is dat beide onze accounts op hetzelfde moment zowel gemeld, als beoordeeld als opgeschort zijn, hebben wij hier navraag naar gedaan. Het is wel heel toevallig dat ik jarenlang (minimaal 6 jaar al) nooit problemen heb gehad met het panel, en ineens drie maanden na aanmelding van mijn moeder (met dezelfde achternaam) bij het panel, er ineens een probleem is met mijn nauwkeurigheid. Hier komen helaas enkel gestandaardiseerde mails op terug, waarin aangegeven wordt dat zij geen uitleg mogen vertrekken met betrekking tot de opschorting omdat dit hun interne beveilingssysteemprocesses in gevaar kan brengen en dat de tijd op het panel gewaardeerd wordt maar de accounts zonder verdere uitleg opgeschort blijven.


Zowel de accounts als de beloningen worden dus niet vrijgegeven, dit zonder enige toelichting (omdat men zich verschuilt achter beveiliging).
Ik vraag mij dan ook af wat hier mijn rechten toe zijn, en of het niet mogelijk is om alsnog de reden van opschorting te achterhalen, dan wel de opschorting terug te laten draaien.
Het is in mijn ogen vreemd dat de accounts van zowel mij als mijn moeder op dezelfde dag worden opgeschort, zonder geven van de werkelijke reden. Zeker terwijl dit jarenlang geen enkel probleem bleek te zijn, en na aanmelding van mijn moeder ineens mijn nauwkeurigheid in twijfel wordt getrokken.

Nu het contact met het panel enkel verloopt via gestandardiseerde mails verloopt, zou ik dit graag juridisch willen oppakken en vroeg mij af wat mijn rechten hier in waren?

Er moet natuurlijk wel een bewijsbare basis zijn waarop zij menen dat u en uw moeder beider rechten kunnen worden opgeschort. Zoals de voorwaarde nu is lijkt het alsof zij dat zelf allemaal mogen bepalen alsmede de waarde van het bewijs. Dat is op zichzelf een onredelijk bezwarend beding in de voorwaarden zoals die het proces beschrijft. U zou die voorwaarde kunnen vernietigen en vragen om ( geanonimiseerd ) bewijs , de reden waarom. Ook het boete doen na het zogenaamde verzuim of wanprestatie is een vorm van een onredelijk bezwarend beding als u beide in de status van consument meedoet .

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag