Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
i.v.m gezondheid heb ik de papieren van mijn schoonouders nagekeken, nu blijkt dat ze al 7 jaar lang huur betalen voor een KPN toestel via automatische incasso.7 jaar gelden hebben ze het abonnement opgezegt en toestel ingeleverd.In januari heb ik dit ondekt hebt de incasso met 1 telefoontje stop kunnen zetten, en vanaf die tijd ben ik al bezig met het incassobureau en kpn om het geld terug te vorderen de ene zegt dat ik bij incasso moet zijn en de andere zegt dat ik bij kpn moet zijn. Het incassobureau zegt dat ze niets kunnen doen zonder inleveringsbewijs van het toestel.Van kpn heb ik een mail dat er staat geschreven : klant heeft in 2005 toestel ingeleverd. In transhuur is de huur (vinkje uit) gestopt en niet op het toestel retour (vinkje aan).
Waardoor ..... 7jaar ontrecht incasso heeft uitgevoerd. vanaf januari bezig om dit op te lossen zonder succes.Welke Na een laatste telefoon gesprek vrijdag konden ze niets meer gevonden krijgen via mijn klantnummer/kmm nummer.Welke stappen kan ik nu nog ondernemen om voor mijn schoonouders.
Waardoor ..... 7jaar ontrecht incasso heeft uitgevoerd. vanaf januari bezig om dit op te lossen zonder succes.Welke Na een laatste telefoon gesprek vrijdag konden ze niets meer gevonden krijgen via mijn klantnummer/kmm nummer.Welke stappen kan ik nu nog ondernemen om voor mijn schoonouders.
Het lijkt er op dat KPN en het incassobureau zich verschuilen achter elkaar. Maar als ze niet willen betalen dan is de enige mogelijkheid om naar de rechter te stappen om een vodering op basis van onverschuldigde betaling in te stellen. Soms helpt het nog als er een brief van een jurist of advocaat komt.
Reactie van de vraagsteller
Bedankt voor U snelle reactie.
Heb alleen nog een vraag wat zijn de onkosten om een brief op te stellen voor mijn schoonouders.