Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Zakelijk


Hulp bij een conflict van een klant

Goedendag,
Een vraagje…
Wij zijn een hoveniersbedrijf.
Wij hebben een bijzondere klant;
Offerte gemaakt voor een klant en ging ermee akkoord. In 2018 achtertuin gedaan en daarna mochten we de voortuin doen. Telkens waren er punten waar hij niet tevreden over was.
Klant was best lastig tijdens de opdrachten.
De factuur van de achtertuin werd maar half betaald en de voortuin helemaal niet.
Meneer heeft een expertise bureau laten komen in 2020 met zijn rechtsbijstand en bepaalde punten moesten worden verbeterd en wij kregen een brief in mei 2021.
22-7-21 moet het klaar zijn volgens DAS. Ivm overlijden vader, kregen we uitstel tot 1-7-21. Dus 4 dagen in de regen non-stop aan de punten gewerkt waarom werd gevraagd in de stromende regen. En extra dingen gedaan waar meneer om vroeg.. geen probleem het werd gedaan. Nu werd gevraagd om te tekenen, dat alles is gedaan en meneer tekent niet! Hij is niet tevreden met het resultaat. Er zijn filmpjes gemaakt, hoe alles tot in de puntjes is gedaan, ongeveer 1000,- is er aan materiaal besteed om maar te zwijgen over de gemaakte uren. Meneer gaat de openstaande facturen niet betalen die nog staan.
Het is een bijzondere situatie waar ik geen raad mee weet.
Hopelijk kunt u ons helpen!

De hamvraag is of sprake was van een tekortkoming in de nakoming. Oftewel of u wel of niet in eerste instantie de overeenkomst voor de tuin correct bent nagekomen. Wat volgt er uit het expertiserapport in dit opzicht? Tevens is van belang wat er precies is afgesproken ten aanzien van het herstel. Wat is besproken ten aanzien van de extra kosten bijvoorbeeld? Uitreraard is ook de inhoud van de overeenkomst van belang (hanteert u algemene voorwaarden en wat staat daarin?).
Ik adviseer u zich voor de incasso van uw vordering te laten bijstaan door een jurist. U mag gerust vrijblijvend contact met mij opnemen om uw zaak te bespreken als u wilt.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag