Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Hoe zeg ik een abonnement van een muntencollectie op?
Beste Rechtswinkel, Wij hebben een tijdje via een jaar serie munten gespaard bij de Firma NAAM. Volgens een startbrief die wij destijds ontvangen hebben geheel vrijblijvend zonder verplichting en abonnement. Volgens deze zelfde mail konden wij een eventueel ongewenste levering melden op NAAM ADRES. Wij zouden dan een retouradres ontvangen. Nadat wij in het voorjaar de laatste munt van deze serie dachten ontvangen te hebben viel er vorig week een nieuw munt op de mat. Wij hebben direct gemaild dat wij eisen dat de toezending van nieuwe munten, mails, brieven, telefoontjes en herinneringen per direct stopten. Helaas nog zonder reactie. Lijkt erop dat zij een bepaalde periode afwachten. Ook telefonisch onbereikbaar. Ook geen reactie op hun online terugbel verzoek. Onze paniek groeit. Op de achterkant van de begeleidende brief van de recente onverwachtse munt levering staat namelijk als voorwaarde dat wij na de laatste jaar serie ons abonnement 30 dagen voor de nieuwe zending hadden moeten afzeggen. Geheel anders dus dan de bovenstaande genoemde ontvangen startbrief. Tot mijn schrik staan er op hun website geheel onderop weer geheel andere richtlijnen die elkaar per hoofdstukje ook nog eens tegen spreken. Mijn vraag is nu dus moet ik doen om niet jarenlang nog ongewenst aan een muntencollectie vast te zitten? Conform onze beleving zitten wij namelijk conform de reeds genoemde startbrief niet vast aan een verplichting. Echter uit alle andere genoemd voorwaarden doen zij dat wel blijken? En hoe moet ik deze laatste ontvangen munt nu terug zenden? Volgens de in de startbrief genoemde optie of via hun overige genoemde tegensprekende voorwaardes.