Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Hoe pak ik dit bedrijf aan?

Artikel gekocht via intgernet. Wil gebruik maken van de 30 dagen retour / geld terug procedure omdat het produkt niet bevalt. Heb al diverse keren gevraagd om een retouradres. Bedrijf geeft geen enkele reactie. Hoe nu verder? Bij voorbaat dank voor reactie / advies.

Op basis van het Nederlands consumentenrecht hebt u het recht een product dat online is gekocht binnen een bedenktijd van 14 dagen te retourneren zonder opgave van reden. Sommige bedrijven bieden een langere bedenktijd aan zoals in uw geval een bedenktermijn van 30 dagen.

Als een bedrijf niet reageert op uw verzoek om een retouradres, kunt u enkele stappen volgen:

1. Formeel verzoek: Verstuur een formeel verzoek/klacht naar het bedrijf met een duidelijke verwoording van uw probleem en uw verlangen om gebruik te maken van uw retourrecht. Dit kan via email maar beter is een aangetekende brief te sturen voor juridisch bewijs. Zorg dat u dit doet binnen de aangegeven termijn.

2. Klacht indienen bij de Geschillencommissie: Als het bedrijf aangesloten is bij een erkend geschillencommissie, dan kunt u daar uw klacht indienen.

3. Consumentenautoriteit benaderen: Indien het bedrijf niet reageert of weigert mee te werken, kunt u contact opnemen met de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

4. Juridische hulp: Als laatste optie kunt u overwegen om juridische stappen te ondernemen. Dit kan kosten met zich meebrengen en is wellicht niet de meest economische oplossing voor een enkel product.

Let op: bovenstaande informatie is oriƫnterend en vervangt niet het advies van een juridisch professional. Mocht het probleem blijven bestaan, is het verstandig een jurist of advocaat te benaderen.
---------------
Stichting Rechtswinkel.nl is een landelijk werkende organisatie met studenten en vrijwilligers. Bovenstaand advies is gemaakt op basis van beperkte informatie en is mogelijk onvolledig of zelfs onjuist voor de situatie waarin u zit. Raadpleeg voor uw verdere stappen altijd een jurist of advocaat. Lees disclaimer:https://rechtswinkel.nl/disclaimer

Graag nodig ik u uit om bovenstaand antwoord te beoordelen, zodat wij kunnen leren van uw reactie.

Beoordeel dit antwoord:

Goedemiddag,

Vervelende situatie waar u in verkeert. Gelet op de hoogte van de vordering, zou het kunnen lonen om de wederpartij officieel te laten sommeren om terug te betalen. Neem gerust vrijblijvend contact op indien u hulp nodig hebt hierbij.

Gr,

Dhr. mr. S. Leito
FerLei Legal
06-49175526

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag