Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Hoe lang moet een bedrijf onderdelen in voorraad houden na niet meer leveren van het product

Wij hebben een goede 10 tal jaren geleden een woonhuislift laten plaatsen. Onze zoon is gehandicapt en ik zelf moet de lift ook gebruiken. De lift is geplaatst door Otolift. Lift is ieder jaar nagekeken en door het Liftinstituut gekeurd. Enige weken geleden was het "knoppensysteem" defect. De reparateur kon het nog maken maar gaf aan dat als het weer gebeurde hij niets meer kon doen. Hij vertelde dat Otolift gestopt was met het leveren en plaatsen van woonhuisliften en dus ook geen onderdelen meer had.
Wij zijn door Otolift hiervan nooit in kennis gesteld. Navraag bij andere bedrijven leverde ons op dat , in geval van een reparatie, zij niets konden doen omdat het een lift is van Otolift. Dit zou dus, simpel gezegd, betekenen dat wij geen gebruik meer kunnen maken van de kift aks er iets gerepareerd moet worden. Maar die lift is noodzakelijk. Was Otolift niet verplicht ons daarvan in kennis te stellen? Maar zijn zij ook niet verplicht om een x aantal jaren nog onderdelen te leveren?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag