Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Hoe laat ik weigerachtige glas/kozijnzetter zich aan garantie houden?

In 2019 heb ik een kunststof kozijn laten zetten met HR++ glas waarop 10 jaar garantie werd gegeven. Deze week zat er plots een scheur in het binnenste raam. Er is niets tegenaan gevallen of gebonsd wat dan ook. Ik heb daarop de leverancier (LKH kozijnen Breda) gebeld met dat ik 10 jaar garantie heb op het glas. Antwoord: 'Dat is tien jaar garantie op het rendement, niet op het glas". Dat lijkt mij een onzinnig antwoord, dus ik gaf aan dat het echt letterlijk in de offerte / opdracht zo staat. Toen zei hij 'Ja maar er moet echt iets met het glas gebeurd zijn, want er zit nu een scheur in". Ja, er zeker iets gebeurd: het is gescheurd. Dat zie ik ook wel. Nu heb ik ook een offerte aangevraagd bij een andere leverancier. Die man heeft gekeken en beweert dat het ook nog eens helemaal geen HR++ glas is! Dat zou wellicht ook het scheuren verklaren, maar linksom of rechtsom ben ik nu best pissig. LKH heeft er duidelijk geen trek in, maar heeft dus mogelijk ook helemaal niet geleverd wat mij wel als zodanig verkocht is. Wat nu?

Goedemiddag,

Vervelende situatie. Zijn de kozijnen wel conform wens/overeenkomst? In principe kunt u nakoming vorderen van de juiste ruiten. Indien dat niet mogelijk is, is een schadevergoeding op zijn plaats indien u meerkosten maakt om de ruiten te laten vervangen door een andere partij. Bovendien kunt u ook een deel van het geld terugvragen, ingeval de ruiten inderdaad geen HR++ blijken te zijn. De waarde daarvan zou namelijk minder kunnen zijn. U dient wel (bv. met een verklaring van een deskundige) aan te tonen dat er geen sprake is van HR++ glas, zoals overeengekomen. Indien u uw zaak nader wenst te bespreken, neem gerust vrijblijvend contact op.

Mvg,

Silvienne Leito
FerLei Legal
06-49175526

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag