Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Hoe kunnen wij ons geld/schadevergoeding terug krijgen?

Onze hypotheek adviseur heeft een fout gemaakt in het weg laten van cruciale informatie naar ons dat bij aanvragen van een bouwdepot wij onze eigen inbreng moesten op hoge.
Zo zijn wij 1 dag voor tekenen (einde van de middag) 30-8-2021 gebeld door de notaris met de mededeling dat er nog een nota open staat van 15.000 euro en 1.767,91 notaris kosten. En als deze betaling niet wordt voldaan voor 31-08-2021 wij niet de sleutels van onze koopwoning kunnen ontvangen
Na de mededeling van de notaris hebben wij contact opgenomen met de hypotheek adviseur om te achterhalen waar dit gigantische bedrag vandaan komt. Hij gaf eerst aan dat hij de kwestie met ons had gecommuniceerd en niet begreep wat er mis was gegaan. Vervolgens hebben wij aangegeven dat wij alleen op de hoogte waren van 5.000 euro eigen inbreng die wij al hadden betaald.
Naderhand kwam hij erachter dat hij de extra inbreng van 15.000 euro alleen met de taxateur had besproken en niet naar ons heeft door gecommuniceerd. Tevens gaf hij aan dat het zijn fout is geweest. Dit heeft hij via de mail en via whatsapp kenbaar gemaakt.
Hij stelde voor dat hij contact op ging nemen met de bank/notaris en de verkopers. Om de bouwdepot eruit te halen. Hij gaf aan dat de bank mogelijk op vrijdag 3-9-2021 het papier werk klaar zou hebben. Wat geen zekerheid biedt.
Hij heeft een mail verstuurd naar de notaris en naar de verkopers waar wij niets meer van hebben gehoord.
Op dit moment zaten wij in een huurwoning waarbij de maandag ochtend erop (om 10:30) 6-9-2021 onze huurwoning opgeleverd moest worden.
Gezien wij een gezin zijn met 2 jongen kinderen van 9 en 6 jaar oud kunnen wij ons geen risico’s permitteren en oplossingen als MOGELIJK op vrijdag was opdat moment geen optie.
Hierdoor zijn wij voor het blok gezet en hebben wij geld moeten lenen bij familie en dit grote bedrag binnen een paar uur moeten betalen. Wij hebben dit met de hypotheek adviseur besproken en gevraagd naar een mogelijke oplossing. Op dit moment waren wij namelijk al ons spaargeld verloren. Wij zaten/zitten namelijk in een financiële crisis waarbij de kinderen ook de dupe zijn. Zij kunnen namelijk niet meer gebruik maken van alle sport activiteiten die ik als vader betaal. Dit bedraagt een maandelijkse bedrag van 583 euro. Daarnaast zijn wij onze buffer kwijt wanneer er zich calamiteiten voor doen. Denk aan ziekte, onverwachts naar het buitenland moeten, autopech etc. Hypotheek adviseur heeft hier geen duidelijk gehoor/oplossing aan gegeven. Echter alleen dat wij een privé lening kunnen openen of dat wij vervroegd belasting terug gaven kunnen aanvragen of dat wij onze hypotheek kunnen ophogen en meer geld op kunnen nemen.
Dit alles evenaart niet de 15.000 die nu vast zit en het kost ons ook nog eens extra geld om ons geld terug te krijgen terwijl hij de fout heeft gemaakt en heeft erkend.
Wij vinden dat de hypotheek of zijn bedrijf aansprakelijk gesteld moet worden. Op de een of andere manier hebben wij hoog nodig een teruggave nodig of een schadevergoeding.
Graag versturen wij u de mail berichten tussen partijen mee voor een duidelijk inzicht van de situatie.
Wij horen graag advies.

Met vriendelijke groet,

Aan de ene kant voor u gelukkig dat u toch kunt verhuizen echter is er wel wanprestatie aan de zijde van de adviseur waarvoor u hem aansprakelijk zou kunnen stellen ( voor extra kosten en gevolgschade) . De adviseur is gebonden aan algemene en bijzondere wetgeving en mogelijk die van overkoepelende organisatie. Er moet veel onderzocht worden echter wilt u een klacht neerleggen bij de Kifid, dan zult u snel een interne klacht moeten formuleren bij de adviseur ( diens werkgever). Neemt u anders contact met mij op zodat ik meer informatie kan inzien. Contact opnemen kan rechtstreeks als reactie , daarna kunt u bijlagen invoegen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Wij hebben een klacht ingediend bij zijn werkgever via de website en via de mail. Wat zijn nu de volgende stappen en hoe kan ik u voorzien van alle informatie en bewijstukken. ik zie niet de optie om bijlage toe te voegen.


U mag mij direct benaderen via email genoemd op mijn website. U dient binnen zes weken antwoord te verwachten voordat u uw klacht bij de kifid of rechter kan neer leggen.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag