Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Hoe kunnen we met een Veilig Thuis-melder in contact komen, of uitsluitsel krijgen?

Veilig Thuis heeft een anonieme melding gekregen die we pas na het bezoek hebben gekregen
Wat ons raakt in de melding is dat deze suggestief is, onwaarheden bevat én vóóral lijkt te willen bewijzen dat mijn vrouw niet deugt als opvoedster. De melding geeft ons geen handelingsperspectief: behalve doen wat we al deden (structuur geven, ontspullen, dochter naar school), niet meer op blote voeten lopen én kennelijk minder vaak met de hond lopen.

Voor mijn vrouw zijn de aantijgingen emotioneel aangrijpend en uitputtend.

We hebben direct na het 1e bezoek van VT een oproep gedaan in onze gemeenschap (50 huishoudens). Daarin hebben we gezegd, dat we graag vanuit openheid, eerlijkheid en raakbaarheid een gesprek willen hebben met de melder. Dit kan wat ons betreft ook met één van de vertrouwenspersonen in onze gemeenschap. Er is helaas na 2 weken nog geen reactie van de melder.

Nu leven wij ook al een aantal jaar in onmin met onze buren. Daarom is een gesprek met hen met een bemiddelingsbureau samen onze buren én met twee andere buren (een bejaarde vrouw en een alleenstaande vrouw) is al in gang gezet. Ik vind het een ontzettend nare gedachte, maar helaas vermoeden wij op basis van inhoud en stijl dat deze melding ook van onze buren vandaan komt. Het hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn.

Uitsluitsel daarover is wat nu nodig is om weer tot een gezonde relatie met de buren te komen.
Hoe kan Veilig Thuis ons vertellen dat onze buren de melding niet of wel hebben gedaan?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag