Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Hoe krijgen wij ons geld terug voor een geannuleerd festival?

In 2019 hebben wij 4 tickets gekocht, een meerdaags festival in Kroatië, met de originele datum: 5 tot en met 9 juli 2020. Uiteraard is ook dit festival geannuleerd, en verplaatst naar 2021, hier is naar ons weten (en van meerdere 'gedupeerde') geen datum bekend gemaakt. Wij waren het niet eens met de beslissing en vroegen om ons geld aan de organisatie. Eigenlijk nooit directe berichten terug gehad op de standaard verhaaltjes na.

Ik ben zelf dus maar op onderzoek gegaan en zo ben ik erachter gekomen wie de organisator is. Op het begin goed contact gehad met de oprichter, via zowel Whatsapp als via de telefoon. Nadat wij duidelijk aangegeven hadden dat wij ons geld terug wilden begon het erg stroef te lopen, de reacties bleven achter, geen duidelijke reacties en telkens ontlopen.

Uiteindelijk tot een compromis gekomen om het totale bedrag van €2136,- over te maken in 4 maanden, hier zijn wij mee akkoord gegaan omdat dit als enigste optie mogelijk was volgende de oprichter. Alleen tot op heden (27 september 2021) nog niks ontvangen. Na meerdere whatsappjes, belletjes en verzoekjes nog geen cent gezien en ook geen reactie meer, ook worden onze berichten op Facebook direct verwijderd na het plaatsen.

Wij zouden graag ons geld terug willen en dit hoofdstuk kunnen afsluiten.

Welke stappen kunnen wij maken om er voor te zorgen dat wij ons geld terug kunnen krijgen. Zelf heb ik alle 'openbare' gegevens en websites verzameld van Mario en zijn de whatsapp berichtjes goed bewaard gebleven.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag