Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Hoe krijg ik social media account terug?
Op zaterdag 3 december is mijn sociale media account zonder mijn weten gekoppeld aan een vreemd ander sociale media account met de naam --. Dit account hoort bij iemand uit Vietnam, volgens het IP adres van mijn gedownloade sociale media document. De persoon achter dit account heeft dingen gedaan die tegen de richtlijnen van dit platform ingingen, waardoor het account is uitgeschakeld. Door de koppeling met mijn eigen account is deze daarin helaas ook meegenomen. Ik heb van dit besluit geen enkel bericht gehad van het platform en moest er 's avonds achterkomen toen ik zoals normaal op mijn nieuwspagina wilde kijken. Toen ik plotseling opnieuw moest inloggen, kreeg ik vervolgens het bericht dat mij account om de bovengenoemd reden is uitgeschakeld. Hierna heb ik nog geprobeerd om een beoordeling aan te vragen door een kopie van mijn identiteitsbewijs door te sturen via het helpcentrum. Helaas liet het systeem dit om onduidelijke redenen niet toe en kon ik geen bezwaar maken. Inmiddels heb ik meerdere mails gestuurd naar verschillende adressen. Hier heb ik nog geen reactie op mogen ontvangen. Ook de telefoonnummers zijn niet te bereiken. Men krijgt het bericht te horen dat ze 'momenteel niet telefonisch bereikbaar zijn'. Dit natuurlijk terwijl ik rekening hield met de verschillende tijdzones. Als ik probeer in te loggen op het social media platform krijg ik wel het advies om een beoordeling aan te vragen, maar dit is dan voor een account dat nooit van mij is geweest en waar ik ook geen toegang tot heb. Is er iets dat hieraan gedaan zou kunnen worden? Uiteindelijk ben ik namelijk niet degene die iets heeft gedaan om tegen de richtlijnen van het platform te gaan. Dat is gedaan door een persoon met een eigen account die deze aan mijn persoonlijke account heeft weten te koppelen. Van wat ik begrijp van het bericht van social media platform, zou er met mijn account dus niets gedaan moeten zijn tegen de richtlijnen in. Nu ben ik niet alleen veertien jaar aan foto's en herinneringen kwijt, maar ook de toegang tot mijn Business pagina, die hieraan gekoppeld is, waar ik als freelance web illustrator mijn werk deel en opdrachten binnen krijg. Ik heb ook begrepen dat er vele gebruikers zijn op sociale media (en onder Meta als geheel) die het slachtoffer worden van hackers en ook met uitgeschakelde accounts komen te zitten, waar zijn niet verantwoordelijk voor waren. Ook zijn worden door platform vervolgens niet geholpen met hun probleem.