Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Hoe krijg ik horloge volledig vergoed bij kwijtraken door PostNL?
Ik heb een versace v chrono watch gekocht, met een waarde van 1050,-
Bij het horloge kan je de grote wijzer niet verzetten, dat hoort zo. Maar hij liep 3 minuten achter.
Het bedrijf waar ik hem gekocht had vroeg mij om het horloge op te sturen, zodat hun hem door konden sturen naar Zwitserland.
Op een vrijdag kreeg ik de bevestiging dat het pakket was afgeleverd. Die maandag daarna heb ik de winkel gebeld. En hun vertelde dat ze hem hadden ontvangen, en die dag naar Zwitserland verzonden.
Na ruim 2 weken niks gehoord te hebben belde ik op om te vragen of ze al iets meer wisten. Ze zeiden dat hij onderweg is, en het nog wat langer zou duren vanwegen feestdagen in Zwitserland.
Na weer 3 weken niks gehoord te hebben belde ik opnieuw, toen kreeg ik te horen dat ze mijn horloge helemaal nooit ontvangen hebben. Anderhalve maand later dus.
Het bedrijf is snel daarna met mij een onderzoek gestart waar het pakketje gebleven is. We kregen te horen dat de bezorger op gesprek moest komen om het te verklaren.
Hoe dat is afgelopen hebben wij niet te horen gekregen. Maar nu kreeg ik een mail om mijn IBAN nummer door te sturen, zodat ze 500,- euro over konden maken ter vergoeding. Maar voor dat bedrag koop ik dus geen nieuw horloge.
Ook denk ik eraan dat de bezorger waarschijnlijk met mijn horloge rond loopt, of verkocht heeft. En dat het mij nu flink geld gaat kosten.
Mag PostNL dit zo maar doen op deze manier?
En is er ook iets te doen tegen de winkel? Omdat ze ander halve maand na meerdere keren vragen vertelde het horloge ontvangen te hebben, en dat het onderweg was naar Zwitserland.
Bij het horloge kan je de grote wijzer niet verzetten, dat hoort zo. Maar hij liep 3 minuten achter.
Het bedrijf waar ik hem gekocht had vroeg mij om het horloge op te sturen, zodat hun hem door konden sturen naar Zwitserland.
Op een vrijdag kreeg ik de bevestiging dat het pakket was afgeleverd. Die maandag daarna heb ik de winkel gebeld. En hun vertelde dat ze hem hadden ontvangen, en die dag naar Zwitserland verzonden.
Na ruim 2 weken niks gehoord te hebben belde ik op om te vragen of ze al iets meer wisten. Ze zeiden dat hij onderweg is, en het nog wat langer zou duren vanwegen feestdagen in Zwitserland.
Na weer 3 weken niks gehoord te hebben belde ik opnieuw, toen kreeg ik te horen dat ze mijn horloge helemaal nooit ontvangen hebben. Anderhalve maand later dus.
Het bedrijf is snel daarna met mij een onderzoek gestart waar het pakketje gebleven is. We kregen te horen dat de bezorger op gesprek moest komen om het te verklaren.
Hoe dat is afgelopen hebben wij niet te horen gekregen. Maar nu kreeg ik een mail om mijn IBAN nummer door te sturen, zodat ze 500,- euro over konden maken ter vergoeding. Maar voor dat bedrag koop ik dus geen nieuw horloge.
Ook denk ik eraan dat de bezorger waarschijnlijk met mijn horloge rond loopt, of verkocht heeft. En dat het mij nu flink geld gaat kosten.
Mag PostNL dit zo maar doen op deze manier?
En is er ook iets te doen tegen de winkel? Omdat ze ander halve maand na meerdere keren vragen vertelde het horloge ontvangen te hebben, en dat het onderweg was naar Zwitserland.