Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Hoe krijg ik geld van nieuwe eigenaar verkochte pup?
Enige tijd geleden hebben we een nestje pups gehad en verkocht. Deze pups werden bij het ophalen betaald d.m.v. een Tikkie. Bij 1 stel werkte echter het Tikkie niet (bij hen stond het wel als betaald, maar wij kregen niets binnen). Na nog een en ander geprobeerd te hebben, hebben we besloten dat ze de pup mee konden nemen en dat we later zouden kijken wat er mis is gegaan met de Tikkie. Zoals het nu lijkt, zijn we daarmee bedrogen uitgekomen. We hebben inmiddels vele malen contact gehad met de nieuwe eigenaar, ze reageert ook netjes terug, maar geld komt er nooit. Het gaat om een bedrag van 990 euro.
We hebben een kopie van het contract wat ze ondertekend hebben, daarop staat ook het te betalen bedrag. Ook hebben we een app wisseling veilig gesteld waarin we ze vragen het geld naar ons over te maken. In deze app wisseling wordt dus door de nieuwe eigenaar wel steeds toegezegd te zullen betalen (ze ontkennen dus niet dat ze moeten betalen).
Hoe zouden we nu het best kunnen handelen? We hebben gisteren in de app aangegeven dat als het geld gisteren niet binnen zou zijn, we verdere stappen zullen gaan ondernemen en dat we nog steeds open staan voor overleg (stel dat het een financieel probleem is, valt daar gewoon over te praten wat ons betreft).
We hebben een kopie van het contract wat ze ondertekend hebben, daarop staat ook het te betalen bedrag. Ook hebben we een app wisseling veilig gesteld waarin we ze vragen het geld naar ons over te maken. In deze app wisseling wordt dus door de nieuwe eigenaar wel steeds toegezegd te zullen betalen (ze ontkennen dus niet dat ze moeten betalen).
Hoe zouden we nu het best kunnen handelen? We hebben gisteren in de app aangegeven dat als het geld gisteren niet binnen zou zijn, we verdere stappen zullen gaan ondernemen en dat we nog steeds open staan voor overleg (stel dat het een financieel probleem is, valt daar gewoon over te praten wat ons betreft).