Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Hoe krijg ik geld terug na niet nakoming bedrijf annuleringsverzoek?
Via internet had ik 2 kledingstukken gekocht. Nadat ik betaald had, kwam ik op de site tegen dat het retouradres in China is. Ik vertrouwde de boel niet meer en annuleerde mijn bestelling binnen 30 minuten. Op de site stond aangegeven dat dit binnen die tijd kan. Ik heb hier voor de zekerheid ook screenshots van gemaakt. Na twee dagen kreeg ik te horen dat mijn bestelling niet meer geannuleerd kon worden, omdat het proces al gestart was. Wat in mijn ogen een probleem van hen is en niet mijn fout.
Nu heb ik de spullen ondertussen binnen en wil deze retourneren. Het bedrijf geeft aan dat dit dus inderdaad alleen naar China kan en dat ze me mijn geld niet terug kunnen geven. Ook moet ik zelf voor de retourkosten opdraaien. Door een fout van hen draai ik dus ook nog op voor minstens €20 aan extra kosten voor de retourzending, terwijl ik de zending niet eens meer wilde ontvangen.
In hoeverre sta ik in mijn recht en welke stappen moet ik ondernemen om alsnog mijn geld terug te krijgen.
Ik heb de spullen nog steeds thuis en heb alle mailcontact en screenshots nog bewaard.
Nu heb ik de spullen ondertussen binnen en wil deze retourneren. Het bedrijf geeft aan dat dit dus inderdaad alleen naar China kan en dat ze me mijn geld niet terug kunnen geven. Ook moet ik zelf voor de retourkosten opdraaien. Door een fout van hen draai ik dus ook nog op voor minstens €20 aan extra kosten voor de retourzending, terwijl ik de zending niet eens meer wilde ontvangen.
In hoeverre sta ik in mijn recht en welke stappen moet ik ondernemen om alsnog mijn geld terug te krijgen.
Ik heb de spullen nog steeds thuis en heb alle mailcontact en screenshots nog bewaard.