Wonen, Buren
Particulier
Hoe krijg ik duidelijkheid in mijn afrekening servicekosten?
Ik heb via NAAM BEDRIJF sinds 2020 een sociale huurwoning. Ik heb echter een tijd terug een rekening van NAAM BEDRIJF gekregen voor meer dan 1000 euro aan extra gaskosten over 2021 (nog voordat de gasprijzen omhoog gingen), bovenop de 1200 euro aan gas die ik al had betaald voor dat jaar. Ik heb een woonruimte van zo'n 32 vierkante meter, mijn ouders hebben een huis van drie verdiepingen waar ze in 2021 minder aan gaskosten voor moesten betalen en in soortgelijke woningen waar ik heb gewoond heb ik nog nooit zo'n hoge afrekening gehad. Daarnaast kom ik al nauwelijks rond van mijn studiefinanciering en NAAM BEDRIJF geeft me erg weinig inzicht in hoe de kosten berekend zijn. Ik heb na vele verzoeken een overzicht gekregen van mijn verbruik in 'eenheden', maar wat die eenheden zijn, wat de prijs per eenheid is of hoe dit bedrag überhaupt berekend is krijg ik maar niet. Ondertussen zet NAAM BEDRIJF me best onder druk om het bedrag te betalen of een betalingsregeling te treffen, maar ze sturen me maar geen specificaties, ondanks dat ze dit wel beloven. Ik heb meerdere keren gevraagd om met iemand van NAAM BEDRIJF om de tafel te zitten om dit te bespreken, omdat ik steeds lang moet wachten op reacties via de mail, dan weer de helft van mijn vragen niet beantwoord wordt, ik dan weer naar de verkeerde persoon wordt doorgestuurd. Ook dit willen ze niet. Ik weet inmiddels niet meer hoe ik meer duidelijkheid moet krijgen, maar ik wil ook geen deurwaarder op mijn dak krijgen. Ik heb het sociaal loket van mijn gemeente gemaild en deze verwijzen naar jullie. Wat kan ik volgens jullie nog doen in deze situatie?