Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Hoe kom ik van ongewenste energieleverancier af?

De zoon van mijn buurvrouw heeft op mijn adres gas en stroom aangevraagd voor zijn moeder die wilde overstappen naar O., met het gevolg dat ik vanaf eind oktober ben afgesloten bij E., mijn energieleverancier op dat moment . Ik ben nu z.g. klant bij O. maar ben niets aan het betalen en kan mijn verbruik ook niet inzien. Meerdere malen contact gehad met zowel E., O. en S. Niemand die mij kan helpen. Als E. mij weer aansluit moet ik een boete betalen terwijl ik zelf niet ben overgestapt. Voor mijn buurvrouw is alles geregeld maar O. zegt mij niet te kunnen helpen omdat ze niet in de gegevens van mijn buurvrouw mogen om mij te kunnen helpen. Ik zou graag raad hierover willen hebben omdat ik vrees dat ik straks in de problemen zal komen met betaling. Ik kon bij E. iedere dag mijn verbruik inzien en aan de hand daarvan bepalen wat ik wel of niet kon doen. Ik vind dat ik nu de dupe ben van de fout van mijn buurvrouws zoon en word van het kastje naar de muur gestuurd .

Het is een vervelende situatie waar u zich in bevindt. Op basis van wat u zegt, lijkt het erop dat hier een fout is gemaakt bij het overschrijven van het energiecontract. Het is belangrijk dat dit zo snel mogelijk wordt rechtgezet.

Hier zijn enkele stappen die u kunt proberen te volgen:

1. Neem contact op met O. en leg het hele situatie opnieuw uit: Geef aan dat u niet de persoon bent die het contract heeft afgesloten en dat er een fout is gemaakt bij het overschrijven. Vraag vervolgens om het contract te beƫindigen. Realiseer u dat er geen overeenkomst bestaat tussen u en O., omdat u niet degene bent geweest die deze hebt afgesloten zonder uw medeweten en instemming.

2. Zoek juridisch advies: Als O. u niet kan helpen, of weigert u te helpen, zoek dan juridisch advies. Een jurist of advocaat kan u helpen om uw rechten in deze situatie beter te begrijpen en u adviseren over de volgende stappen.

3. Dien een klacht in bij de Geschillencommissie Energie: Als u er met O. niet uitkomt, kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie. Dit is een onafhankelijke instantie die geschillen behandelt tussen consumenten en energieleveranciers.

Het is belangrijk om bij al deze stappen alle communicatie (brieven, e-mails, etc) die u heeft met O., E. en S. te bewaren. Dit kan dienen als bewijs van uw inspanningen om het probleem op te lossen en de complicaties die hieruit zijn voortgekomen door de fout.

Vergeet niet, ik kan u alleen maar oriƫnterend advies geven op basis van de informatie die u heeft gegeven. Het kan verstandig zijn om contact op te nemen met een jurist of advocaat die u kan bijstaan tijdens dit proces."
----------------
Stichting Rechtswinkel.nl is een landelijk werkende organisatie met studenten en vrijwilligers. Bovenstaand advies is gemaakt op basis van beperkte informatie en is mogelijk onvolledig of zelfs onjuist voor de situatie waarin u zit. Raadpleeg voor uw verdere stappen altijd een jurist of advocaat. Lees disclaimer:https://rechtswinkel.nl/disclaimer

Graag nodig ik u uit om bovenstaand antwoord te beoordelen, zodat wij kunnen leren van uw reactie.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag