Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Hoe kan ik schadevergoeding/prijsvermindering terugvragen?

Korte samenvatting: Keuken is bezorgd op 30 juli, met foutief keukenblad. Blijkt nu dat ik minimaal 1.5 maand de foutieve keukenblad moet gebruiken. Heb een klacht ingediend en ingebrekestelling mail gestuurd dat ze niet aan hun overeenkomst houden.

De schade die ik ondervind is niet alleen financieel, maar zorgt ook voor overlast. Het koken met een losse kookplaat is niet veilig, het gebruiken van losse gootsteen zorgt voor waterschade aan de onderkasten omdat het niet gekit is en er moet buiten de deur gegeten worden omdat er niet gekookt kan worden.

Ze bieden mij €300 en keukenblad wordt in 2de week van september geleverd (waarschijnlijk). Heb een tegenvoorstel gedaan van €840, uitgaande van €20 per dag (vanwege elders koken, eten afhalen of ergens eten voor 2 personen. Echter gingen ze hier niet mee akkoord.

Ik ben benieuwd of er juridisch gezien nog punten zijn die ik kan gebruiken om tot een betere compensatie te komen?

Groetjes,

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag