Wonen, Buren
Particulier
Hoe kan ik het VvR bestuur dwingen om warm water te leveren?
De Vereniging van Rechthebbenden beheert de woonrechten van een appartementencomplex met 125 appartementen voor 55+ waarvan zij eigenaar is. Feitelijk functioneert de VvR als een VvE. Sinds april 2022 hapert de collectieve warmwater voorziening, eerst omdat 'de boiler' het begaf, daarna omdat er geen nieuwe boiler te krijgen zou zijn/er geen installatiepersoneel te vinden zou zijn/de contactpersoon van het installatiebedrijf ziek was geworden. Toen er medio juli 2022 eindelijk een boiler geplaatst was, bleek deze onvoldoende capaciteit te hebben op de piekuren, vooral in de ochtend. Het water werd en wordt overdag niet warmer dan zo'n 32 graden gemeten met een kamerthermometer terwijl 45 graden pas een behaaglijke douche geeft in de winter. De bestuurder die zich heeft opgeworpen als technische man heeft inmiddels mondeling toegegeven dat 'de boiler' die hij besteld heeft, niet toereikend is, maar onderneemt verder niets ter verbetering van de situatie. Mijn medebewoners klagen maar ondergaan de situatie gelaten.
Art. 20 van onze statuten stipuleert dat het bestuur zorg draagt voor een goede huishouding die nader verwoord is in het huishoudelijk reglement. Dat gebeurt in art. 8 van het huishoudelijk reglement en lid b vermeldt: het verschaffen van warm en koud water. Wat kan ik doen om het bestuur te dwingen zich aan deze bepalingen te houden en te zorgen voor normaal, behaaglijk warm water uit de kranen?
Art. 20 van onze statuten stipuleert dat het bestuur zorg draagt voor een goede huishouding die nader verwoord is in het huishoudelijk reglement. Dat gebeurt in art. 8 van het huishoudelijk reglement en lid b vermeldt: het verschaffen van warm en koud water. Wat kan ik doen om het bestuur te dwingen zich aan deze bepalingen te houden en te zorgen voor normaal, behaaglijk warm water uit de kranen?