Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Hoe kan ik een bedrijf verder aanpakken, na een ingebrekestelling waarop niet gereageerd wordt?
Wegens het overlijden van mijn moeder moest haar huis ontruimd worden. Ik heb uit een aantal offertes een keuze gemaakt.
Na de ontruiming bleek een gedeelte van de afgesproken werkzaamheden niet uitgevoerd te zijn. Ik heb meerdere malen geprobeerd met dit bedrijf in contact te komen om de werkzaamheden alsnog, vóór de sleuteloverdracht, te doen maar kreeg geen enkele reactie meer.
Gevolg was dat ik de woningcorporatie moest betalen om het werk te doen, én natuurlijk het ontruimingsbedrijf teveel heb betaald omdat zij niet volgens de offerte hebben gehandeld. Heb al een formele brief met ingebrekestelling gestuurd, maar ook daarop geen reactie.
Ik wil dit bedrijf dus verder aanpakken, niet alleen wegens het geld, maar voornamelijk omdat ik hun handelswijze echt schandalig vind.
Wat kan ik verder doen?
Na de ontruiming bleek een gedeelte van de afgesproken werkzaamheden niet uitgevoerd te zijn. Ik heb meerdere malen geprobeerd met dit bedrijf in contact te komen om de werkzaamheden alsnog, vóór de sleuteloverdracht, te doen maar kreeg geen enkele reactie meer.
Gevolg was dat ik de woningcorporatie moest betalen om het werk te doen, én natuurlijk het ontruimingsbedrijf teveel heb betaald omdat zij niet volgens de offerte hebben gehandeld. Heb al een formele brief met ingebrekestelling gestuurd, maar ook daarop geen reactie.
Ik wil dit bedrijf dus verder aanpakken, niet alleen wegens het geld, maar voornamelijk omdat ik hun handelswijze echt schandalig vind.
Wat kan ik verder doen?
Eventueel zou u een jurist of advocaat nogmaals een sommatie kunnen laten sturen. Indien dat geen effect heeft, zou kunnen worden onderzocht of het starten van een procedure bij de rechtbank aangewezen is.