Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Hoe kan ik de kosten verhalen??

Ik ging naar Brazilië met mijn gezin. Mijn vrouw en ik waren geboosterd en mijn kinderen onder de 5 jaar. Volgens KLM was er geen PCR of antigeen test nodig. Aangekomen in Brazilië werd ik geweigerd. Er was een max 72 uur oude PCR test nodig en die kon volgens KLM niet ter plaatse. KLM krijgt een boete voor elke onterecht vervoerde passagier. Wij werden op de eerste vlucht terug gezet en ons werd verteld dat we nieuwe tickets moesten komen en achteraf zien te reclaimen bij KLM. Waar en op welke grond precies werd ons niet verteld.

Heeft u van KLM iets op papier (of per mail) te horen gekregen?

Afgaande op uw verhaal lijkt het er op dat u verkeerd bent geïnformeerd door KLM. Als u door iemand van KLM verkeerd geïnformeerd wordt en u van deze informatie uit mocht gaan zou dat de grond voor vergoeding kunnen zijn.

Normaal gesproken wordt er in dergelijke gevallen naar alle omstandigheden van het geval gekeken. Had u bijvoorbeeld zelf via de website van Rijksoverheid kunnen zien dat een PCR test wel nodig was? Maar als KLM u iets toegezegd heeft (ook qua de eventuele vergoeding) kan dat op zichzelf al voldoende grond zijn voor vergoeding.

Daarmee lijken ze zelf al aan aan te geven dat zij een fout hebben gemaakt en zich verantwoordelijk achtten. Heeft u nadien nog iets van KLM gehoord?

U kunt vrijblijvend contact met mij opnemen als u nog vragen heeft of de zaak wilt bespreken.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag