Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Hoe geschil met klant oplossen.

In september 2020 heb ik aan een klant in Limburg een gerestaureerde klok verkocht met 3 jaar garantie. In december 2021 was de slingerveer door de klant gebroken en aangezien ik zelf in Zuid-Holland mijn bedrijf heb, heb ik voor de klant het adres van een klokkenmaker in Limburg gegeven en afgesproken dat de klok daar onder garantie gerepareerd kon worden. Deze klokkenmaker heeft mij gefactureerd volgens afspraak. Begin dit jaar valt de klok blijkbaar soms stil, de klant heeft in maart zonder overleg met mij de klok naar de eerder genoemde klokkenmaker gebracht. In april belde de klant mij op dat de klok nog steeds in reparatie is bij de betreffende klokkenmaker en dat het wel lang duurt. Ik heb uitgelegd dat het soms niet altijd snel lukt om het snel te vinden en dat het daardoor wel eens langer kan duren. Ik heb met de klant afgesproken om met de klokkenmaker contact op te nemen om e.e.a. te bespreken. Deze verzekerde mij dat ze het gaat oplossen. Afgelopen donderdag werd ik door de klant gebeld dat de klok nog steeds niet klaar is en zij wilde van de aankoop afzien; de klok wordt retour naar mij gestuurd. Het voorstel van de klant is: A. klok retour en geheel aankoopbedrag retour. B. een deel van de aankoop retour. C. Het leveren van een nieuwe klok zoals ze elders op internet gevonden hebben voor een lagere prijs dan ze op internet gevonden hebben en een deel restitutie van de aangekochte klok.
Als ik het voor mijzelf naar de situatie kijk ben ik eigenlijk niet in gebreke gebleven; immers de klok is niet bij mij gebracht om door mij volgens de garantieafspraak na te kunnen kijken en ik vind dat de klant mij wel eerst in de gelegenheid had moeten stellen de klok alsnog goed werkend te maken. Wat is mijn recht in deze situatie?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag