Wonen, Buren
Particulier
Hoe eis ik dat verhuurder lekkage oplost van woning in vrije sector?
Door gebreken aan mijn huurwoning krijg ik niet altijd het woongenot waarvoor ik betaal. Voornamelijk door een gebrek aan mijn woning, waar bij iedere hevige regenbui het letterlijk ook regent in mijn woonkamer.
De allereerste melding over lekkage heb ik bij de verhuurder MVGM Wonen gedaan op 8 oktober 2020. Hierna heb ik nog vele keren plassen in mijn woonkamer mogen opruimen en nieuwe meldingen mogen doen die niet adequaat worden opgepakt. Dit is het gebrek waar ik het meest last van heb maar dat is niet het enige.
Bij iedere melding wordt er niet of heel laat gereageerd op mijn e-mails. Maar ook nadat ik foto´s heb gestuurd en video´s wordt er niet concreet gezegd wat hieraan gedaan zal worden zodat het niet nog eens gebeurt. In het algemeen is er hele slechte communicatie naar de huurder toe. Dus ik was verrast dat na bijna twee jaar van steeds lekkage meldingen en heel weinig communicatie daarover. Er nu wel gecommuniceerd kon worden over een huurverhoging die per 1 juli 2022 in zal gaan.
Mijns inziens moet ik geen huurverhoging maar een huurverlaging krijgen na alle keren dat ik uit mijn werk ben gekomen en plassen water mocht gaan opruimen met mijn slechte rug. Ik heb een aandoening waardoor mijn rug sommige periodes volledig vast komt te zitten en ik met krukken moet lopen. Het hielp dan ook niet om na een lange werkdag, plassen water op te moeten dweilen in mijn woonkamer.
Ik maak mij ook zorgen over onveilige situaties die hierdoor kunnen ontstaan, aangezien het water uit het gat komt in het plafond waar ik een lamp kan ophangen in de woonkamer.
Ik heb foto´s en video´s hiervan maar je kunt ook duidelijk de plek zien op mijn plafond waar het water steeds naar beneden kwam daar is de verf aan het afbladeren. U kunt zich voorstellen dat dit ook niet echt goed kan zijn voor mijn vloer aangezien ik soms pas na mijn werk plassen water kon gaan opdweilen. En hoe vaker dit gebeurt hoe meer kans er is op schimmelvorming in mijn huis.
Op 25 augustus 2020 heb ik dus een van de meldingen gedaan over de lekkage, garage clicker en wc rolhouder en gezegd dat als dit niet opgelost zou worden ik naar de huurcommissie zou stappen. Toen heb ik een nieuwe garage clicker gekregen die ook kapot bleek en toen mocht ik weer op een nieuwe wachten. Terwijl ik betaal voor een parkeerplek heb ik hierdoor een half jaar buiten moeten parkeren en na mijn werk soms dus ook met krukken vanuit een andere straat naar huis moeten lopen. De wc rolhouder is door iemand vastgezet, later heeft het weer losgelaten. Toen heb ik maar gelijk met de laatste contactpersoon gebeld, de heer die dat kwam repareren want via MVGM zou het weer een half jaar kunnen duren. Er is een rooster naast mijn tv, wanneer het hard waait maakt het een dusdanig harde fluit geluid dat ik niet meer normaal naar een programma kan luisteren. Er was eerder dit jaar een filter hiervoor geplaatst die niet werkte, nu is er een nieuwe maar ik weet pas of het werkt wanneer het weer hard waait. In de zomer zal dat misschien minder problemen geven maar in de herfst en winter is het niet te doen. Verder heb ik ook scheuren in mijn muren.
Maar mijn grootste frustratie de lekkage is er nog steeds, in bijna twee jaar tijd is het dus nog niet opgelost. Na tientallen meldingen.
Bij de laatste melding die ik gedaan heb (maart 2022), zei de verhuurder dat er iemand zou komen kijken. Maar dit kon alleen als mijn bovenbuurman aanwezig was. Er is iemand langs geweest maar ik heb vervolgens niets meer gehoord. In principe dient een tot bewoning bestemd gebouw of woonwagen wind- en waterdicht te zijn.
Er hoeft maar een hevige regenbui te komen en ik mag weer emmers neerzetten. Totdat zij de lekkage en al het andere hebben opgelost vind ik het onredelijk om meer te gaan betalen aangezien ik door de gebreken al niet optimaal van mijn woning kan genieten terwijl ik netjes iedere maand mijn huur betaal. Ik wil dan ook om uw advies vragen over de huurverhoging die per 1 juli 2022 in gaat.
De allereerste melding over lekkage heb ik bij de verhuurder MVGM Wonen gedaan op 8 oktober 2020. Hierna heb ik nog vele keren plassen in mijn woonkamer mogen opruimen en nieuwe meldingen mogen doen die niet adequaat worden opgepakt. Dit is het gebrek waar ik het meest last van heb maar dat is niet het enige.
Bij iedere melding wordt er niet of heel laat gereageerd op mijn e-mails. Maar ook nadat ik foto´s heb gestuurd en video´s wordt er niet concreet gezegd wat hieraan gedaan zal worden zodat het niet nog eens gebeurt. In het algemeen is er hele slechte communicatie naar de huurder toe. Dus ik was verrast dat na bijna twee jaar van steeds lekkage meldingen en heel weinig communicatie daarover. Er nu wel gecommuniceerd kon worden over een huurverhoging die per 1 juli 2022 in zal gaan.
Mijns inziens moet ik geen huurverhoging maar een huurverlaging krijgen na alle keren dat ik uit mijn werk ben gekomen en plassen water mocht gaan opruimen met mijn slechte rug. Ik heb een aandoening waardoor mijn rug sommige periodes volledig vast komt te zitten en ik met krukken moet lopen. Het hielp dan ook niet om na een lange werkdag, plassen water op te moeten dweilen in mijn woonkamer.
Ik maak mij ook zorgen over onveilige situaties die hierdoor kunnen ontstaan, aangezien het water uit het gat komt in het plafond waar ik een lamp kan ophangen in de woonkamer.
Ik heb foto´s en video´s hiervan maar je kunt ook duidelijk de plek zien op mijn plafond waar het water steeds naar beneden kwam daar is de verf aan het afbladeren. U kunt zich voorstellen dat dit ook niet echt goed kan zijn voor mijn vloer aangezien ik soms pas na mijn werk plassen water kon gaan opdweilen. En hoe vaker dit gebeurt hoe meer kans er is op schimmelvorming in mijn huis.
Op 25 augustus 2020 heb ik dus een van de meldingen gedaan over de lekkage, garage clicker en wc rolhouder en gezegd dat als dit niet opgelost zou worden ik naar de huurcommissie zou stappen. Toen heb ik een nieuwe garage clicker gekregen die ook kapot bleek en toen mocht ik weer op een nieuwe wachten. Terwijl ik betaal voor een parkeerplek heb ik hierdoor een half jaar buiten moeten parkeren en na mijn werk soms dus ook met krukken vanuit een andere straat naar huis moeten lopen. De wc rolhouder is door iemand vastgezet, later heeft het weer losgelaten. Toen heb ik maar gelijk met de laatste contactpersoon gebeld, de heer die dat kwam repareren want via MVGM zou het weer een half jaar kunnen duren. Er is een rooster naast mijn tv, wanneer het hard waait maakt het een dusdanig harde fluit geluid dat ik niet meer normaal naar een programma kan luisteren. Er was eerder dit jaar een filter hiervoor geplaatst die niet werkte, nu is er een nieuwe maar ik weet pas of het werkt wanneer het weer hard waait. In de zomer zal dat misschien minder problemen geven maar in de herfst en winter is het niet te doen. Verder heb ik ook scheuren in mijn muren.
Maar mijn grootste frustratie de lekkage is er nog steeds, in bijna twee jaar tijd is het dus nog niet opgelost. Na tientallen meldingen.
Bij de laatste melding die ik gedaan heb (maart 2022), zei de verhuurder dat er iemand zou komen kijken. Maar dit kon alleen als mijn bovenbuurman aanwezig was. Er is iemand langs geweest maar ik heb vervolgens niets meer gehoord. In principe dient een tot bewoning bestemd gebouw of woonwagen wind- en waterdicht te zijn.
Er hoeft maar een hevige regenbui te komen en ik mag weer emmers neerzetten. Totdat zij de lekkage en al het andere hebben opgelost vind ik het onredelijk om meer te gaan betalen aangezien ik door de gebreken al niet optimaal van mijn woning kan genieten terwijl ik netjes iedere maand mijn huur betaal. Ik wil dan ook om uw advies vragen over de huurverhoging die per 1 juli 2022 in gaat.