Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Het originele bericht was:
Ik heb een telefoon besteld via een webwinkel die ik dezelfde dag nog geannulleerd heb, maar ik moest de telefoon terugsturen zodra ik m binnen kreeg. Retourzendingen moeten binnen 7 dagen, maar de telefoon kwam pas na 5 weken! binnen, en toen heb ik 'm de dag erop retour gestuurd.
Hierna kreeg ik de mail dat ik buiten de wettelijke vastgestelde tijd geen geld meer kon terug krijgen, maar ik kon wel iets anders uit de webwinkel uitkiezen, maar ik wil gewoon mijn geld terug! Ik heb dezelfde dag al geannuleerd en dat 't daarna 5 weken duurt ligt aan hun verzendingafspraken lijkt me, daar heb ik geen controle op.
Heb ik recht op mijn geld terug of niet?

Na vele mails over en weer krijg ik dit antwoord:
"TNT heeft er 9 dagen over gedaan om het pakket af te leveren en dus overschrijd ik de 7 dagen die ik wettelijk had, dus ik krijg geen geld terug!"
Ik heb het pakket ontvangen op 12 januari en de dag erop verstuurd, ik heb het dus 1 dag in mijn bezit gehad, het is aangetekend verstuurd en er is op 21 januari voor getekend, dit zijn inderdaad 9 dagen en geen 7, maar ik ben toch niet verantwoordelijk voor de tijd dat TNT er over doet om het pakket af te leveren?
Sta ik of staan zij nu in het gelijk?

Geachte vraagsteller,

U staat in uw recht.

Enerzijds heeft U de koop geannuleerd op dezelfde dag. Dat U moest wachten op ontvangst van het goed is dus al zeer opmerkelijk.

Ten tweede heeft U zeven werkdagen de tijd om spullen te retourneren. Let op: WERKDAGEN dus. U kunt aantonen dat het binnen deze 7 werkdagen is teruggestuurd.

Kortom: Geld terug.

Met vriendelijke groet,

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dat leek mij ook! Hartelijk dank.



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag