Wonen, Buren
Particulier
geen glassubsidie meer gezien
en hoe gaat het nu als ik klachten heb met de garantie?
Allereerst is bepalend de tussen u en de firma gesloten overeenkomst. Daar zal de garantie in genoemd zijn alsmede zal daarin bepaald zijn dat een bepaalde subsidie ten goede van u zal komen. Mochten deze afspraken niet zijn nagekomen dan kunt u de betreffende firma in gebreke stellen door hen een brief te sturen (dat mag niet per email!) met daarin een termijn om alsnog te betalen (ik adviseer u 30 dagen). Bij niet betaling kunt u de zaak voorleggen aan een advocaat of jurist. Mocht u rechtsbijstand verzekerd zijn dan adviseer ik u om de zaak daar aan te melden.
Voor wat betreft de garantie heeft feitelijk hetzelfde te gelden. Mochten zich gebreken voor doen dan dient u deze te melden (schriftelijk is wel handig) en een termijn te stellen om de problemen te verhelpen als dan niet gaat, zult u moeten dagvaarden.
Mocht de firma niet meer bestaan (faillissement of opgeheven) en de firma is ook niet aangesloten bij een of ander keurmerk dan heeft u pech en wordt het lastig om een verplichting af te dwingen. Bij een eenmanszaak of VOF heeft u wel wat meer kans, mits niet failliet of in de Schuldsanering. Succes!