Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Heb ik recht op lagere tarieven bij energieleverancier?
De vraag gaat over ons energiecontract (stroom en gas) met NAAM ENERGIELEVERANCIER. Wij hebben een variabel contract maar dat staat zeer onduidelijk in oude mails. Er staat in deze oude mails 'uw contract wordt verlengd' zonder specificatie. Ook op het adres hiervoor stond dat. Op ons laatste adres sinds 1 september 2021 staat op de app en in de online omgeving dat we een vast contract hebben met einddatum van 7 december 2023. Wij kwamen er pas achter dat we een variabel contract hadden toen plotseling half september 2022 de tarieven werden verhoogd en ook in de app en online omgeving van NAAM ENERGIELEVERANCIER nu wel stond dat we een variabel contract hebben. Ik vind echter dat we recht hebben op de tarieven en einddatum die steeds op de app hebben gestaan. Ik heb daar ook bewijs van (kopie chat met ons adres van de hoofdvestiging, tarieven én einddatum). Beetje complicatie is dat we een tweede huis hebben met wel een vast contract. Die gegevens staan wel overal goed en NAAM ENERGIELEVERANCIER blijft volharden dat ik me vergis met dit huis. Mijn concrete vraag is of ik recht heb op de info die een jaar op de app en de online omgeving van NAAM ENERGIELEVERANCIER heeft gestaan met 1/5 van de tarieven dan wat ik nu betaal.