Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Heb ik recht op geld terug en dat ze de meubels allemaal maar ophalen?
Verleden jaar 10-02-2022 hebben wij meubels gekocht bij Yes-meubels deze zijn in Mei geleverd, echter de meubels zijn van slechte kwaliteit vanaf het begin direct al.
De eerste salontafel zat onder de vlekken en krassen deze is vervangen voor een nieuwe.
De nieuwe tafel laat echter de lijmlaag los waardoor er een kier ontstaat tussen de panelen.
Hierover contact gehad met pront meubels en de tafel is gehaald voor reparatie.
De reparatie is echter niet goed uitgevoerd de nieuwe lijm/kit laag steekt namelijk een dikke millimeter zicht en voelbaar boven de tafel uit.
Wederom contact gezocht met Pronto deze geeft aan de tafel weer op te halen en hem naar de leverancier terug te sturen maar we zijn dan wel de tafel minimaal 6 weken kwijt. Op zich geen probleem mits hij goed gerepareerd wordt en er een leentafel ter beschikking wordt gesteld. Dit is ook gebeurd.
Bij het terugbezorgen van de tafel valt het direct op dat de lijmlaag niet weg is maar nog steeds duidelijk zichtbaar en voelbaar aanwezig is.
De bezorgers maken fotos en geven aan ons beklag weer bij de service afdeling neer te leggen..
Yes geeft aan wederom contact op te nemen met de leverancier en binnen 10 dagen als alles goed gaat contact met ons op te nemen.
Inmiddels breekt ervan het TV meubel spontaan een plank met als gevolg een grote scheur in het meubel dit gebeurt ook met de salontafel
Het zijn eiken meubels geen B of outlet kwaliteit waar we dan ook bijna 5000 euro voor hebben neer geteld.
Ook hiervan hebben we contact opgenomen met de service afdeling.
YES geeft aan wederom contact op te nemen met de leverancier en binnen 10 dagen als alles goed gaat contact met ons op te nemen.
Tot nu toe nog niets gehoord.
Mijn vraag is dan ook heb ik recht op geld terug en dat ze de meubels allemaal maar ophalen? Ik zit liever even in een leeg huis dan steeds de meubels voor reparatie te moeten aanbieden wat dan niet goed verloopt.
De eerste salontafel zat onder de vlekken en krassen deze is vervangen voor een nieuwe.
De nieuwe tafel laat echter de lijmlaag los waardoor er een kier ontstaat tussen de panelen.
Hierover contact gehad met pront meubels en de tafel is gehaald voor reparatie.
De reparatie is echter niet goed uitgevoerd de nieuwe lijm/kit laag steekt namelijk een dikke millimeter zicht en voelbaar boven de tafel uit.
Wederom contact gezocht met Pronto deze geeft aan de tafel weer op te halen en hem naar de leverancier terug te sturen maar we zijn dan wel de tafel minimaal 6 weken kwijt. Op zich geen probleem mits hij goed gerepareerd wordt en er een leentafel ter beschikking wordt gesteld. Dit is ook gebeurd.
Bij het terugbezorgen van de tafel valt het direct op dat de lijmlaag niet weg is maar nog steeds duidelijk zichtbaar en voelbaar aanwezig is.
De bezorgers maken fotos en geven aan ons beklag weer bij de service afdeling neer te leggen..
Yes geeft aan wederom contact op te nemen met de leverancier en binnen 10 dagen als alles goed gaat contact met ons op te nemen.
Inmiddels breekt ervan het TV meubel spontaan een plank met als gevolg een grote scheur in het meubel dit gebeurt ook met de salontafel
Het zijn eiken meubels geen B of outlet kwaliteit waar we dan ook bijna 5000 euro voor hebben neer geteld.
Ook hiervan hebben we contact opgenomen met de service afdeling.
YES geeft aan wederom contact op te nemen met de leverancier en binnen 10 dagen als alles goed gaat contact met ons op te nemen.
Tot nu toe nog niets gehoord.
Mijn vraag is dan ook heb ik recht op geld terug en dat ze de meubels allemaal maar ophalen? Ik zit liever even in een leeg huis dan steeds de meubels voor reparatie te moeten aanbieden wat dan niet goed verloopt.
Goedemiddag,
Vervelende situatie waar u in verkeert. Over het algemeen kan gesteld worden dat u een product heeft gekocht dat niet voldoet aan de verwachtingen die u mocht hebben (non-conformiteit). In veel gevallen kunt u van de koop af en uw geld terugvragen. Indien de verkoper niet meewerkt, kunt u de rechter vragen om uitspraak te doen. Zulke zaken vallen onder het consumentenrecht en wij hebben veel ervaring op dit rechtsgebied. Indien u uw zaak verder wenst te bespreken, kunt u altijd vrijblijvend contact opnemen.
Mvg,
mr. S. Leito
FerLei Legal
06-49175526