Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Heb ik recht op een nieuwe vloer of een vergoeding?

In april heb ik laminaat in een winkel uitgekozen. Aan de hand van het staaltje is een offerte opgesteld. Het gaat om visgraat laminaat van Floer natuur eiken. In de offerte die ik toegestuurd kreeg stond ook visgraat laminaat natuur eiken met een kleurcode VLR1606. Na het controleren van de offerte, waarbij ik de naam van het laminaat heb gecontroleerd, ben ik op 11 mei akkoord gegaan.
Nu is het laminaat op donderdag middag 24 juni geleverd. Wij zitten midden in een verbouwing. De hele woonkamer stond vol, overal stonden keuken materialen, aangezien de keuken ook geplaatst werd. In deze hectiek heb ik de geleverde vloer niet gecontroleerd.
Op maandag 28 juni werd de vloer gelegd, hierbij was mijn vriend aanwezig. toen ik 's middags de woning binnen kwam en de vloer grotendeels lag, zag ik gelijk dat het niet de juiste vloer was. Er ligt onbehandeld eiken visgraat laminaat in onze woonkamer. Dit blijkt bij de kleurcode FLR1606 te horen. Ik had de kleur natuur eiken besteld.

Nadat ik dit geconstateerd had, heb ik contact opgenomen met de eigenaar van de winkel. hij geeft aan dat dit geheel mijn fout is en dat zij een bestelling doen met kleurcodes en geen namen. Ik heb aangegeven dat ik niet de kleurcodes van de vloeren uit mijn hoofd hoor te weten, maar wel de naam van de vloer die ik bestel. op de offerte stond dus Visgraat laminaat Natuur eiken VLR1606. Zij hebben dus op de offerte en/of in hun systeem een verkeerde kleurnaam met een verkeerde kleurcode gekoppeld staan, waardoor ik nu de verkeerde vloerkleur heb. Het telefoongesprek verliep niet fijn. Ik kreeg de volledige schuld, want ik had de kleurcode moeten controleren.
De eigenaar zei dat hij het telefoongesprek ging stoppen en dat hij de volgende dag de naam en kleurcode zou controleren in hun systeem

Op dinsdag is de vloer afgelegd. Ik had voor half 5 nog geen terugkoppeling van de eigenaar n.a.v. ons telefoongesprek. Om kwart voor 5 kreeg ik een aangepaste offerte met de juiste hoeveelheid vloer dat er gebruikt is. In deze aangepaste offerte hebben zij ook de naam van het laminaat veranderd naar de juiste naam behorend bij de vloercode. Er staat nu dus in de offerte onbehandeld eiken FLR1606. Hierin geven zij dus al aan dat zij dus wel degelijk een fout hadden gemaakt met de kleurnaam in combinatie met de kleurcode. Ook klopte de kleurcode dus niet helemaal in de eerste offerte. Ik ben akkoord gegaan met Natuur Eiken. Als ik in de offerte onbehandeld Eiken had zien staan, was ik nooit akkoord gegaan, want dan wist ik dat het een andere vloer was.
Op deze mail met de offerte heb ik gereageerd dat ik een reactie had verwacht op mijn telefoontje, aangezien ik een verkeerde vloer in mijn woonkamer heb liggen en dat ik graag wil weten wat voor oplossing zij hebben voor dit probleem.
Hierna ben ik gelijk gebeld door de eigenaar. Ik kreeg weer geen erkenning van hun fout. Hij vroeg wat ik voor oplossing wil. Ik gaf aan dat ik de juiste vloer wil, natuur eiken, zoals ik besteld heb. Dit was geen optie voor hem. Ik moest met een reële oplossing komen. Toen gaf ik aan dat de vloer mooi gelegd is, dus ik wil de legkosten betalen, maar niet de vloer. Ook dit was geen optie. Hij zei dat hij de vloer er deze week nog uit zou komen slopen. Hij ging het telefoongesprek beëindigen. Hij zei, slaap er nog een nachtje over en we houden contact. Omdat het contact niet goed verloopt en ik mij niet gehoord voel, heb ik een mail gestuurd waarin ik aangeef dat ik het heel vervelend vind hoe het is gelopen, maar dat ik het contact vanaf nu via de mail wil voeren.
In het antwoord op mijn mail staat o.a. u heeft 3 momenten gehad om het verschil te ontdekken. bij het akkoord geven van de offerte, bij het leveren van het laminaat en bij het leggen van de vloer. Hierdoor bent u voldoende in de gelegenheid geweest om dit aan ons kenbaar te maken. het is veel te laat gemeld. Hierin lees ik dat zij welvoeglijk een fout gemaakt hebben.

Mijn vraag is dus nu, sta ik in mijn recht?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag