Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Wij zijn overeenkomst aangegaan met een particulieren en ondernemer. Echter zij geven ons bewust niet de gelegenheid de werkzaamheden uit te voeren door ons geen gegevens te verstrekken/gelegenheid te geven vragen te stellen/deze uit te voeren. Er is wel een contract.
Wij begrepen dat we de overeenkomst kunnen ontbinden, maar eerst een in teboekstelling te moeten doen. Aangetekend versturen/ ook per email en fax etcetc. Met een datum en (weer) ruim de tijd geven.
Daarna pas de ontbinding. en weer het hele circus aan brieven en aangetekend. Als mensen betalen of alsnog gelegenheid bieden voeren wij overigens graag alsnog de werkzaamheden uit
De vraag: Wij willen graag eea zo efficiënt mogelijk doen. Kan het allemaal niet in 1 brief??!
En gelijk de factuur erbij, als ze alsnog niet voldoen, de in gebreke stelling, de ontbindingen en de factuur in een klap?
Het zal wel niet zo chique zijn, maar geloof me, wanneer wij brieven aan sturen zijn we al maaaaanden verder, en gaat het toch niet meer gebeuren, dus willen wij zsm en zo makkelijk mogelijk ervan af, en onze factuur alsnog betaald .
Als ze daarna toch nog.... vinden wij het ook nog OK. alleen daarna moeten ze vooruit betalen.
Graag uw mening!
U zult toch echt een ingebrekestelling en aansprakelijkstelling moeten sturen. Maar waarom e.e.a. maanden in beslag zou moeten nemen is mij niet duidelijk. Ook is de vraag of u zou moeten ontbinden of juist nakoming moet (blijven) vorderen. Want bij ontbinden ontstaan ongedaanmakingsverplichtingen. In ieder geval is ook een aansprakelijkstelling nodig. Enfin, er is meer informatie van u nodig om uw situatie goed te kunnen beoordelen.
Mijn kantoor helpt u hier graag bij.
Reactie van de vraagsteller
Het gaat om een adviesdienst.
Waarom moet een aansprakelijkheidsstelling komen.
We ontbinden. Dan willen we toch onze Factuur betaald want we hebben erg werk aan gehad en zij zijn gestopt met het proces ineens zonder wat te laten horen.
Eerst een in gebrekestelling. Daarna ontbinden. Daarna aanspraak maken op de vergoeding. Waarom niet ineen? Als ze wel weer willen meewerken leveren we de dienst. In beide gevallen moeten ze toch betalen?
Zoals als aangegeven is er meer informatie van u nodig om uw situatie goed te kunnen beoordelen. Dat kan het beste worden bereikt door rechtstreeks overleg.
U kunt vrijblijvend rechtstreeks contact met mij opnemen via de link 'direct contact' die u - als u heeft ingelogd - ziet bij dit antwoord.
U moet een dossier opbouwen. Daarvoor moet u aangeven welke medewerking er nodig is, benomen wat er mis gaat en één of meer termijnen stellen. Eén brief zal mijns inziens niet voldoen.