Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Hallo,

Mijn bedrijf (een detachering bedrijf voor beveiliging) waar ik werk, verliest een klant waardoor ik en nog wat collega's op straat staan.
Ik heb bij dit bedrijf een contract van onbepaalde tijd
Volgens het CAO moeten ze voor mij een nieuwe plek zoeken.

Door een vervelende situatie moet ik helaas een week eerder weg van de plek waar ik nu werk.
Door dit ongeval probeert nu mijn bedrijf er alles eraan te doen om mij te laten ontslaan of vrijwillig weg te gaan.
(Ze hebben al gezegd dat ik al mijn verlof moet inleveren en in die tijd zelf een baan moet zoeken).

De manager heeft mij ook gezegd dat hij me graag er eruit geschopt had. Maar nog niet genoeg had om dat te kunnen. Maar bij de eerst volgende keer dat ik een fout maak dat hij er persoonlijk oplet dat ik eruit vlieg.
Deze uitlating maakt duidelijk dat het bedrijf een reden zoekt om mij te kunnen ontslaan.

In het CAO staat zelf dat mijn werkgever voor mij de eerste 4 weken een werkplaats moet zoeken en daarna samen 6 weken. en dan als er dan nog niks is dan komt pas de ontslag om de hoek kijken.

Dit zijn mijn vragen:

hoe adviseert u mij om hierop te reageren?Volgens mijn contract is mijn werkgever verplicht mij nieuw werk aan te bieden.
Bent u er mee eens dat mijn bedrijf hier zich hier aan moet houden?
En dat deze houding moet innemen tegen over mijn werkgever?

Uw werkgever moet sowieso eerst toestemming vragen aan het UWV Werkbedrijf om u te mogen ontslaan. Als in de CAO staat dat er eerst gezocht moet worden naar een andere functie, dan is de werkgever dat wel verplicht, maar het is wel een beetje de vraag wat er dan van de werkgever verwacht mag worden (immers als er veel mensen uitmoeten door het verlies van een grote klant, dan is het lastig een andere functie te vinden binnen het bedrijf). Maar daarvoor zou ik de CAO moeten lezen.

Ontslagzaken zijn altijd complex. Dus laat u bijstaan.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag