Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Hallo medewerker, mijn man heeft op 24 juni een abonnement afgesloten bij een telefoonmaatschappij, voor twee jaar , met nummerbehoud.

Een paar weken later kwamen we er achter dat bepaalde mensen waaronder mijn zoon, schoondochter, zwager en zijn werkgever hem niet konden bereiken. Deze mensen bellen allemaal met vodafone. Ikzelf bel met kpn en kan hem wel bellen.

Na dat ik eindelijk contact met youfone had gekregen vroegen ze of we wat dingen wilden uitproberen zoals de simkaart in een andere telefoon uit proberen. Dit heb ik gedaan en ook in deze apparaten werkte de kaart niet. Ook werd mij gevraagd om de personen die hem niet kunnen bellen te vragen om hem te bellen en op te schrijven waar zij op dat moment zijn en waar mijn man is, het merk telefoon de persoon mee belt enz.

Dit heb ik op 21 September gedaan waarna ik op 28 september weer bericht kreeg dat ze dit uitvraagformulier niet meer kunnen gebruiken omdat het buiten de 48 uur valt waarbinnen deze moet worden uit gelezen. Blijkt dat ze mijn mail niet mogen openen, omdat mijn mailadres is veranderd vanwege het stoppen van zonnet.

Nu willen ze wéér alles opnieuw doen maar ik heb al een paar keer aangegeven dat het niet uitmaakt waar mijn man is, waar de bellende persoon is en hoe laat het is, ze kunnen hem gewoon niet bellen. Ik wil nu heel graag dat mijn abonnement wordt beeindigd, maar dan moet ik het afkopen door het hele bedrag wat nog verschuldigd is in de twee jaar en nog eens 25 euro boete (administratiekosten). Ik vind dit te belachelijk voor woorden, zij blijven in gebreke. Ik vraag nu aan u is er juridisch nog wat doen aan deze ellende?

Met vr. groet

Ze blijven in gebreke zolang u er niet voor zorgt dat er verzuim ontstaat . Verzuim is een gekwalificeerde vorm van tekortkoming en maakt het bedrijf aansprakelijk en geeft u bepaalde rechten. Leest u de voorwaarden en stappen goed na, met name hoe en wanneer volgens het bedrijf het verzuim ontstaat. Overigens is dat ook niet in alle gevallen leidend sommige bepalingen kunnen in bepaalde gevallen onredelijk bezwarend zijn, maar het geeft een goede indicatie van hoe het werkt. In ieder geval behoeft een consument niet telkens vruchteloze pogingen van herstel te dulden .

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag