Stel vraag

Familie, Scheiden, Alimentatie

Particulier


Hallo, In september hebben wij een auto gekocht bij een handelaar. Geen Bovag handelaar. We merkte iets aan de auto en hebben dat tegen die persoon vermeld en die ging er voor zorgen dat de auto helemaal in orde zou komen en hebben toen besloten de auto te kopen. Toen wij de auto hadden gekregen kwamen wij 2 dagen later stil te staan met een motor storing. Hieruit bleek dat de motor niet klopte en kregen een gereviseerde motor erin met garantie. Nu is mijn man ondertussen 2x stil komen te staan met het geval dat de bobine stuk is. En nu willen ze ons niet helpen. Onze pech hulp heeft de auto neergezet bij een bedrijf en die hebben mij afgelopen maandag de huid volgescholden en willen de auto niet maken. Nu wil ik heel graag weten tot hoe ver ik in mijn recht staat. Het is schandalig hoe ze nu de handen ervan af trekken en ons laten zitten met deze auto.

De vraag is hoe oud de auto was en in wele staat deze verkeerde toen u de auto kocht. Bij een auto van gevorderde leeftijd en/of een hoge kilometerstand mag u minder snel verwachten dat de auto geen problemen zal hebben. Wel moet de auto geschikt zijn voor gebruik. Dat is de auto niet als er een zware reparatie zoals vervanging van de motor moet plaatsvinden en het bedrijf heeft dat dan ook terecht gedaan.

Een kapotte bobine kan bij auto's met een hogere leeftijd nu eenmaal gebeuren en het autobedrijf is niet zomaar verplicht die kosteloos te vervangen, als de auto al oud is of een hoog kilometrage heeft.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag