Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Ik wou laatst op een betrouwbare website van een merk een armbandje bestellen ter waarde van €49,95. Toen ik aankwam bij het betalen hoefde ik tot mijn verbazing niks te betalen omdat er ook korting was van precies dit bedrag. Ik had zelf geen kortingscode ingevuld dus het lijkt mij dat er iets fout was op de site maar ik heb het wel gewoon besteld. Ik kreeg ook een orderbevestiging op de mail binnen. Ik heb hierna nog twee keer wat besteld (want ik dacht waarom niet als het gratis is), maar hierna lukte het niet meer dus blijkbaar hadden ze het door. Maar een dag later kreeg ik een mail dat er een storing was op de website waardoor mijn bestelling niet is doorgekomen en dus was geannuleerd. Het lijkt mij dat dit niet waar is aangezien ik wel een bevestiging heb gehad. Dus mijn vraag is of de website nu verplicht is om mij de bestelde producten te leveren of niet.
Alvast bedankt!
Bij uw casus kan de verkoper de aankoop vrijwel zeker annuleren. Men gaat er namelijk van uit dat ook de consument een beetje onderzoek doet voordat hij een product koopt. U kunt bijvoorbeeld al op andere websites zien dat uw product nergens voor 0,00,- wordt verkocht. Geen verkoper zal een 100% korting bieden, waardoor u op z’n minst zou twijfelen of de prijs wel klopt. Zodra er sprake is van twijfel wordt er van u verwacht dat u extra onderzoek gaat doen. Helaas voor u, maar u heeft geen recht op een gratis product als er duidelijk een fout in online systeem zit. U geeft zelf ook al aan een fout in hun systeem.
Ik hoop dat u ergens anders nog wel een mooi (ook qua prijs) armbandje heeft kunnen vinden.
Reactie van de vraagsteller
Oke, daar was ik al bang voor. Bedankt voor de reactie!