Wonen, Buren
Particulier
Hallo,
Ik heb onlangs een aantal verbouwingswerkzaamheden uit laten voeren. Hierbij ontstond er een probleem met de afvoer. De installateur heeft dit uiteindelijk hersteld, maar geeft aan dat de oorzaak in de sifon zit en dat ik de sifon zelf besteld heb en daarom zelf de schade moet betalen. Hij heeft me dan ook een factuur gestuurd. Ik geloof echter niet dat de oorzaak in de sifon zit, maar wijt het aan de installatie. Bovendien heeft hij de sifon zelf gemonteerd en niet na montage getest of dit wel goed was gebeurd waardoor hij het probleem had kunnen constateren voordat alles afgemonteerd was. Verder is het herstel niet goed gegaan, omdat de douchebak nu niet goed afloopt (water loopt van de put af) ook is het niet goed gekit. Ik heb hem dit allemaal verteld, maar hij reageert niet en stuurt me nu een aanmaning. Ik vind dat ik dit niet moet betalen omdat het herstelwerkzaamheden betreft, ik heb ook geen nieuwe opdracht gegeven. De vorige facturen heb ik allemaal betaald, hij weigerde eerste over te gaan op herstel, voordat ik betaald had, uiteindelijk heeft hij dat toch gedaan en heb ik het openstaande bedrag betaald. Vervolgens volgde de factuur...
Hoe sta ik er in dit geval voor en wat zijn de stappen die ik kan ondernemen? Ik voel me behoorlijk bedrogen!
Ik heb onlangs een aantal verbouwingswerkzaamheden uit laten voeren. Hierbij ontstond er een probleem met de afvoer. De installateur heeft dit uiteindelijk hersteld, maar geeft aan dat de oorzaak in de sifon zit en dat ik de sifon zelf besteld heb en daarom zelf de schade moet betalen. Hij heeft me dan ook een factuur gestuurd. Ik geloof echter niet dat de oorzaak in de sifon zit, maar wijt het aan de installatie. Bovendien heeft hij de sifon zelf gemonteerd en niet na montage getest of dit wel goed was gebeurd waardoor hij het probleem had kunnen constateren voordat alles afgemonteerd was. Verder is het herstel niet goed gegaan, omdat de douchebak nu niet goed afloopt (water loopt van de put af) ook is het niet goed gekit. Ik heb hem dit allemaal verteld, maar hij reageert niet en stuurt me nu een aanmaning. Ik vind dat ik dit niet moet betalen omdat het herstelwerkzaamheden betreft, ik heb ook geen nieuwe opdracht gegeven. De vorige facturen heb ik allemaal betaald, hij weigerde eerste over te gaan op herstel, voordat ik betaald had, uiteindelijk heeft hij dat toch gedaan en heb ik het openstaande bedrag betaald. Vervolgens volgde de factuur...
Hoe sta ik er in dit geval voor en wat zijn de stappen die ik kan ondernemen? Ik voel me behoorlijk bedrogen!
Als u kunt bewijzen dat de oorzaak gelegen is in ondeugdelijke verbouwingswerkzaamheden, dan heeft u een "zaak".
De aannemer heeft hersteld, dat erkend u en hij stuurt daarvoor een factuur. U moet deze betalen tenzijn van een afgesproken tarief wordt afgeweken of u bewijst, dat het herstel hoorde bij "oplevering" in het kader van eerdere werkzaamheden. Mijn inschatting: ik denk dat u niet heel sterk staat. Uiteraard kunt u er een deskundige bijhalen, maar dan worden de kosten om e.e.a. te bewijzen veel te hoog t.o.v. de te betalen factuur.