Stel vraag

Particulier


Hallo,
Ik heb mijn zorgverzekering in november 2011 iets later betaald dan normaal. Mijn verzekering heeft een eerste betalingsherinnering verstuurd en de dag erna heb ik het bedrag via internetbankieren overgemaakt met het betalingskernmerk van de 'normale' acceptgiro van die maand (dus de aceptgiro vóór de eerste betalingherinnering). De ontvangst van mijn eerste betalingsherinnering en het overmaken van de premie van die maand zijn langs elkaar gekruisd. Ik heb dus niets meer gedaan met die betalingsherinnering, omdat ik er vanuit ging dat mijn zorgverzereking zou zien dat het bedrag van die maand binnen zou zijn. Ik heb in februari bericht van het incasso gehad en heb een flink bedrag moeten betalen. Ik heb mijn zorgverzekering gebeld en zij vertelden mij dat het de opgelopen administratiekosten van de maand november was dat ik moest betalen, zij hadden namelijk eind december een tweede betalingsherinnering gestuurd met administratiekosten. Ik heb hier niet meer op gereageerd, omdat ik er zeker van was dat ik alle betalingen had volbracht. Zij gaven nu als argument dat het mijn fout was, omdat ik het kenmerk niet van de eerste betalingsherinnering had gebruikt van de premie van november, waardoor zij dachten dat wat ik te laat had overgemaakt (ik had het begin december overgemaakt en één dag na de betalingsherinnering) de premie voor de maand december al was. Maar mijn tegenargument is dat zij konden nakijken dat het betalingskenmerk van de maand december niet overeenkwam met het betalingskenmerk dat ik gebruikt had, namelijk van de maand november, en dit konden zij toch makkelijk nakijken in hun overzicht? Verder heb ik altijd tot nu toe alle maanden gewoon betaald. Ik heb het bedrag wel over moeten maken aan het incasso bureau, omdat de kosten alleen maar op zouden lopen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is..
Mijn vraag is nu of het echt daadwerkelijk mijn fout is, dat ik deze administratiekosten heb laten oplopen, vanwege een betalingskenmerk die ik van de eerste betalingsherinnering had moeten invullen, in plaats van de gewoone acceptgiro van die maand. En als dit niet zo is, kan ik dan nog iets doen??

Waarschijnlijk is er hier niets meer aan te doen, behalve deze situatie vast te leggen in de vorm van een klacht aan de zorgverzekeraar. Wat tegen u werkt is, dat u te laat was met betalen en dat u zelf niet pro-actiever daarmee bent omgegaan.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag