Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
ik heb een vraag ten aanleiding van een boeking die ik gedaan zou hebben via internet voor een vakantie. Ik ben nooit akkoord gegaan met een boeking, maar heb alleen verder gekeken voor de extra kosten. Nu heb ik een mail ontvangen waarin staat dat ik een 'bindende boekingsaanvraag' ben aangegaan, maar dit wil ik helemaal niet. Wat moet ik nu doen, zodat dit gratis geannuleerd kan worden?
Geachte vraagsteller,
U hebt via internet een overeenkomst gesloten, welke bindend is voor beide partijen. De "wettelijke bedenktijd" geldt niet voor deze online vakantie boekingen.
Alleen als er per ongeluk geboekt is omdat de website niet duidelijk is ingericht, kunt U onder de overeenkomst uit. Dit is echter een lange weg, die waarschijnlijk zal uitlopen op een procedure.
Het beste advies is dan ook om de aanbieder te bellen, de zaak uit te leggen en te hopen op coulance. Lukt dit niet, dan kunt U wellicht de reis nog wel annuleren, doch tegen een annuleringsvergoeding.
met vriendelijke groet,
mr. J. Wassink