Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Hallo,
Ik heb een iphone. Hij is een jaar oud maar hij functioneert niet goed. Hij "leeft zijn eigen leven" om het zo maar te zeggen. Iphone geeft blijkbaar geen garantie meer als hij een jaar oud is, vodafone waar ik mijn abbonement heb trekt zijn handen terug en ook de winkel waar ik hem heb gekocht zegt dat ik toch echt bij apple moet zijn. Kortom ik krijg dus van geen kanten hulp. Ik hoorde laatst van iemand dat je bij wet in Nederland twee jaar garantie moet krijgen op een electronisch produkt gekocht in Nederland. Mijn vraag is daarom of jullie mij advies, tips of hulp kunnen bieden bij dit probleem. Het is toch niet de bedoeling dat ik nu nog een jaar met een telefoon blijf zitten die het simpelweg niet goed doet? Vodafone geeft aan dat ik in januari een nieuwe mag uitzoeken, dat is 4 maanden voordat mijn abbonement afloopt.

De wet geeft aan in art6:191 dat men tot drie jaar na aankoop van het product het recht hebt de producent aansprakelijk ( ingebreke) te stellen voor een ondeugdelijk product. een product is gebrekkig niet aan die maatstaven voldoet van wat je van dat product mag verwachten art 6:1886 bw. de bewijsast van ditgene ligt helaas bij u als benadeelde art 6:188. ... U heeft dus een punt als u dit aangeeft. Ik wil u bijstaan in deze zaak, voor een prjs opgaaf kunt u bij mij terecht via mijn profiel

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag