Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Hallo, ik heb 21-8 een fiets gekocht op basis van informatievoorziening fietshandelaar en boekjes. Nu blijkt dat deze fiets totaal niet voldoet aan deze informatie. Inmiddels is de fiets 4 keer terug geweest, en nu zou die goed zijn.
Maar hij is nog niet goed, gesprek gehad met de rijwielhandelaar voor teruggave geld/andere fiets. Hij wil hier niet aan mee werken, omdat hij zegt ik kan deze fiets ook niet meer verkopen. Telkens schuift hij het op de dealer (batavus). Wat kan ik doen?

Het ligt er aan wat er niet goed is. Als u de fiets niet voldoet aan wat er beloofd is en er de fiets is al vier keer hersteld dan kunt u zoals dat heet de overeenkomst ontbinden en uw geld terugvragen. U hoeft namelijk niet te accepteren dat ook na 4 reparaties de fiets nog niet goed is. De rijwielhandelaar mag u uiteraard ook een nieuwe andere fiets leveren.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Het is een e-bike, waarvan gemeld wordt dat hij 110KM kan halen op de accu. En maar 50 haalt, in de laagste stand. Ik snap wel dat hij 110 volgens het boekje is, maar kan niet geloven dat hij de helft minder haalt. Het probleem is bij alle rijwielhandelaren bekend, ook bij batavus. Dan ligt het weer aan de accu, bedrading, display, motor/wiel.. Ik heb toch nu lang genoeg geduld gehad? Ik heb dit ook gemeld dat ik mn overeenkomst wil beeindigen, dit moet schriftelijk las ik op internet? Maar hij geeft nu al dat hij hier niet aan mee gaat werken.


Het verschil tussen 110 en 50 is te groot volgens mij en kan reden zijn voor ontbinding. Als de fietsenhandelaar er niet vrijwillig aan mee wil werken dan kunt u via de kantonrechter eisen dat hij de aankoopsom terugbetaald. Als u dat wilt kan ik u daarbij helpen.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag